איך מנקים אמבטיה?

111779891על מנת לנקות חדרי אמבטיה יש להשתמש בחומרים ייעודיים. חומרי ניקוי כלליים לא תמיד מספיקים לצורך ניקוי יסודי של האמבטיה, בעיקר כאשר מדובר על משטחים מלוכלכים הצוברים שמן גוף ושאריות סבון. יש חומרים עם מרקם סמיך אשר דורשים המתנה לפני שטיפה וניקוי כללי, לעומת חומרים אחרים המיועדים לשטיפה או הברקה בלבד. הבחינו בין סוגי המוצרים, וכך תמצו את הפוטנציאל של שיטת הניקיון הנבחרת.

 

חשוב מאוד לענות על השאלה איך מנקים אמבטיה, וכך למנוע נזקים בריאותיים. הניקוי מבטיח זרימה של מים בחדר האמבטיה, אידיאלי עבור בתים פרטיים, ואמור להתבצע באופן תקופתי. כדאי להשקיע זמן ולא רק מאמץ בניקוי של האמבטיה. זכרו כי אבנית מצטברת על משטחים שונים, ונוטה להצהיב עם הזמן. טפלו באבנית מוקדם ככל האפשר, והשתמשו בחומרים להסרת אבנית באופן קבוע על פני המשטחים הבאים:

– אריחים
– דלתות מקלחון
– פתחי ברזים
– שטחי אמבטיה
– ראש דוש

איך מנקים וילון ועובש מהקירות?

השאלה איך מנקים אמבטיה כוללת גם את הוילון ואת האביזרים הנלווים. מומלץ לכבס את וילון האמבטיה במכונת כביסה על טמפרטורה גבוהה, או להכניס אותו אל תוף המכונה עם מגבת אמבטיה נקייה וכוס חומץ. חזרה על הפעולה הזו מדי שבוע או שבועיים תבטיח וילון מבריק, ותמנע הצטברות של עובש ופטריות.

על מנת להסיר כתמים מהקירות של האמבטיה ניתן להשתמש במיכל ריסוס ביתי. מיכלים אלו נמכרים בחנויות למוצרי בניין, ומשמשים בדרך כלל לריסוס עצים, אך הם יעילים גם עבור פטריות ועובש. אפשרות אחרת היא שימוש בתערובת של אקונומיקה ומים: ערבבו היטב את החומרים בתוך דלי, לבשו כפפות ושטפו את הקיר. המתינו כחצי שעה, ולאחר מכן רחצו שוב את הקיר עם מים פושרים. על הפעולה הזו כדאי לחזור לפחות 3-4 פעמים בשנה. אקונומיקה היא לא חומר ניקוי אלא חומר מחטא, מה שמבטיח עבורכם שיפור משמעותי ברמת ההיגיינה באמבטיה.

ניקוי חדרי אמבטיה לפי סוג המשטח ומצב הלכלוך

השאלה איך מנקים אמבטיה תלויה במידה רבה בסוגי המשטחים. חרסינה לדוגמא אפשר לנקות עם כרית ייעודית ורכה שאינה יוצרת שריטות. גם ספוג לבן יכול להיות יעיל, אך החיסרון שלו הוא שימוש חד פעמי ובלאי מהיר. לעומת זאת, בחדרי אמבטיה ישנים אין ברירה אלא להשתמש במברשת קשה. גם במקרה הזה כדאי להצטייד בכפפות, ואסור לשכוח למרוח קרם ידיים עם תום הניקיון.

חדר אמבטיה מטונף כדאי לנקות עם אבקת קרצוף. את האבקה הזו מערבבים בקערה או בדלי קטן, מוסיפים סודה לשתייה עם מעט אבקת כביסה ומשפשפים עם מברשת. יש לחזור על הפעולה מספר פעמים עד השגת התוצאה הרצויה. חברות מקצועיות אשר יודעות איך מנקים אמבטיה ממליצות גם על השארת האבקה לאורך כל הלילה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.