איך מנקים בית?

131582894יש המון טיפים בעזרתם ניתן לענות על השאלה איך מנקים בית. אך עוד לפני שנכנסים אל עובי הקורה, כדאי להגדיר מספר כללי מפתח. מטרת הכללים הללו היא למנוע מאמץ מיותר, ולהבטיח פיזור נכון של משאבים. לא כדאי להתחיל את הניקיון ללא ניסיון מוקדם, רכישה של חומרי ניקוי מתאימים או הכנה יסודית של השטח. במילים אחרות, ניקיון דורש היערכות, ויכול להבטיח שביעות רצון מלאה רק כאשר הוא מתבצע בצורה נכונה.

 

הכלל הראשון בשאלה איך מנקים בית

לשמור על סדר וארגון גם בשגרה. קל יותר לנקות בית מסודר מאשר להתחיל לפנות רהיטים, להזיז שולחנות או לנסות להידחק בין בגדים מפוזרים. הסדר והארגון אינם קשורים ספציפית לניקיון, ודורשים יישום של שיטת עבודה נכונה. הרגילו את עצמכם ואת שאר דיירי הבית להחזיר למקום כל רהיט או אביזר. לאחר תרגול קצר של מספר ימים או מקסימום שבועות, תגלו כי הבית נשאר מסודר, ותהליך הניקיון שלכם מתקצר משמעותית.

הכלל השני והחשוב בניקיון בית

הקפדה על כללי הזהירות. ניקיון יכול להיות פעולה מסוכנת במידה, והוא מתבצע ללא כפפות, תוך חשיפה אל חומרים כימיים וללא אוורור ראוי. הציבו את כללי הבטיחות בראש סדר העדיפויות, קראו היטב את הוראות היצרן על חומר הניקוי, והמנעו מתחרות נגד השעון.

חצי שעה מפרידה ביניכם לבין בית נקי

לאחר שמאמצים את שני הכללים הבסיסיים ניתן להתחיל בעבודה.

אלו הטיפים שיענו לכם על השאלה איך מנקים בית בצורה יעילה, מהירה, איכותית ובעיקר יסודית:

א. מטבח – התחילו בניקיון של הכיור במשך 5 דקות, העבירו את כל הכלים המלוכלכים אל המדיח ונגבו את הכיור עם ספוג. לאחר מכן נקו היטב את התנור ועברו עם סמרטוט לח על הכתמים ברצפה. קפלו ותלו את מגבות המטבח בצד או העבירו אותן אל סל הכביסה.

ב. אמבטיה – זהו אחד החדרים החשובים ביותר עבור ניקוי יסודי של הבית. התחילו בניקיון של הכיור, המשיכו עם ניקוי של המראה, מכסה האסלה ופנים האסלה בעזרת מברשת ייעודית. לפני שאתם יוצאים מהאמבטיה הקפידו על ניקוי דלת המקלחון, ובדקו האם יש אבנית הדורשת טיפול נוסף.

ג. חדר שינה – סדרו את המיטה והמצעים, מתחו את הסדין, וקפלו את כל הבגדים לתוך הארון. במידה ויש בחדר השינה שידה, פנו את מה שמונח עליה ואווררו את החדר.

ד. סלון – השלב האחרון בניקוי בית דורש התמקדות בסלון. זהו החדר אליו מגיעים האורחים, וזה המקום בו גם דיירי הבית עצמם מבלים את רוב שעות היום. סדרו את הספות והרהיטים, אספו פירורים עם מטלית לחה או שואב אבק ידני, ונקו שולחנות או ארונות. יישרו את השולחן וסדרו את העומס, אך אל תשכחו לנגב בעדינות גם את מכשירי החשמל.

חברות ניקיון מקצועיות שיודעות איך מנקים בית מבצעות את הטיפים הללו על בסיס יומי. נסו גם אתם את השיטה, ותיווכחו לדעת שניקוי של כל הבית לא צריך לקחת יותר מחצי שעה.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.