איך מנקים פרקט

פרקטיםיש להן דימוי יוקרתי, אקסקלוסיבי ומהודר, לרצפות פרקט, אך לעתים בגינו הן סובלות גם מדעות קדומות: צרכנים רבים נמנעים מהתקנת פרקט בבית מחשש למחיר גבוה מאוד ולתחזוקה בעייתית וקשה לביצוע. הטעות באשר למחיר מתגלה במהרה, כשרואים את טווח המחירים הרחב הקיים בשוק. לגבי הסברות המוטעות באשר לאופיו המפונק והתובעני של הפרקט – על אלו נענה כאן, בטיפים שיסבירו לכם בצורה קלה ומהירה איך מנקים פרקט.

לפני שנתחיל בהוראות עצמן, זכרו: מדובר בעץ, חומר שהינו חי ופחות אטום מאבן או קרמיקה, ולכן יש לתת לו טיפול מיוחד ונכון כדי שישמור על היופי והברק שלו לטווח הרחוק. אין זה מסובך כלל וכלל, אולם חשוב להקפיד על ביצוע ההוראות לגבי איך מנקים פרקט בכל ניקיון בבית.

 

ניקיון שוטף של פרקטים

1. התחילו את ניקוי הפרקט בפעולה יבשה: בטאטוא או בשאיבת אבק. חשוב לחזור על כך באופן קבוע כדי לסלק מפגעים יבשים ולא לתת להם להצטבר ולהיספג בטקסטורת העץ.

2. במידת הצורך, עברו לניקוי לח. שימו לב, לח ולא רטוב! השתמשו במטלית שהרטבתם וסחטתם היטב, ונקו באמצעותה את הרצפה. ספונג'ה שכוללת שפיכת מים היא מחוץ לתחום, ומזיקה לפרקט, אך במידה ותקפידו על ביצוע ניקיון יבש+לח בתדירות קבועה כדי למנוע הצטברות לכלוך, לא תזדקקו ליותר מכך. את הדלי אפשר להשאיר בארון.

3. הניקוי הלח אינו חייב להיות במים בלבד, אך כמובן שאסור להוסיף חומרי ניקיון תקיפים מדי כגון אקונומיקה. מומלץ להשתמש בחומרים מיוחדים לניקוי פרקטים, למהול במים במידה המצוינת על התכשיר, לטבול את המטלית ולסחוט. ישנם גם חומרי ניקוי לפרקט המגיעים בצורת תרסיס, אותו אפשר לרסס ישירות על המטלית, או לרסס על הרצפה ואזי לנגבה במטלית לחה שנסחטה.

איך מנקים פרקט מכתמים ושלוליות?

כאמור, אסור לשפוך מים ונוזלים אחרים על רצפת עץ, מכיוון שחומרים אלו נספגים בו. אז איך מונעים הופעה של כתמים ומה עושים אם בטעות הפלתם כוס קפה באמצע חדר הסלון?

1. הדרך הטובה ביותר למניעת כתם שנוצר משפיכת נוזלים היא לטפל בבעיה במהירות: ברגע שנשפך נוזל או חומר כלשהו על הפרקט, נגבו אותו במטלית יבשה או לחה וסחוטה ויבשו אותו מיד, ללא דיחוי. אם תחכו, הסרת הכתם תהיה הרבה יותר מסובכת לביצוע.

2. כתם קיים צריך לשפשף במטלית או בסמרטוט רכים. שימוש בסקוץ' ישרוט את הפרקט ויגרום ליותר נזק מתועלת. ישנם חומרי ניקיון מיוחדים להורדת כתמים מפרקט שאפשר לשים על הסמרטוט (ולסחוט!), או חומר סטנדרטי לניקוי רצפות עץ.

3. אם במשך השנים נוצרו מפגעי כתמים ניתן להזמין פוליש מקצועי מיוחד. אם עברו הרבה שנים ועל הרצפה הצטברו גם שריטות ומפגעי שחיקה, עדיף לפנות לביצוע ליטוש שיחדש את כל הפרקט מן היסוד.

נכתב באדיבות דקור פרקט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.