איך מנקים שטיח שאגי?

dv1760032הוא נעים ורך למגע, כיף לשבת עליו בכל עונה ובעיקר בחורף, והוא פריט נוי שמוסיף הרבה מאוד יופי ואווירה לכל בית. אבל – אליה וקוץ בה. שטיח שאגי, אחד השטיחים המבוקשים היום בארץ ובעולם, צובר הרבה מאוד לכלוך ואבק, ויש אנשים שנרתעים מלרכוש אותו רק כי הם חוששים שלא יצליחו לנקות את הכתמים. במאמר זה נספק לכם מספר טיפים לניקוי שטיח שאגי, ותראו שהשד לא כל כך נורא.

 

טיפים לניקוי שטיח שאגי

  • השתמשו בשואב אבק מיוחד – כפי האמור לעיל, יש לשאוב את השטיח באמצעות שואב אבק מיוחד, כזה החודר לעומק סיבי שערות ה"ספגטי" של השטיח. שואב אבק רגיל לא יצליח לשאוב את כל האבק והלכלוך שנוטים להצטבר בעומק הסיבים, ולכן השימוש בו יהיה יעיל רק חלקית, ולא ימנע, למשל, את הימצאותה של קרדית האבק שגורמת להרבה אלרגיות אצל מבוגרים וילדים כאחד.
  • שאבו אבק לעתים תכופות – הסוד הגדול של שמירה על הניקיון של שטיח שאגי הוא ניקיון תכוף. אם תקפידו על כך ותעשו זאת באמצעות אותו שואב אבק מיוחד שהוזכר לעיל – לא צפויות בעיות מיוחדות.
  • נקו כתמים בעזרת מים ונוזל כלים – אם נשפך לכם משהו על השטיח ונוצר כתם, מהלו בקערה מים פושרים עם מעט נוזל כלים. לאחר מכן שפשפו את הכתם באמצעות מברשת לניקוי שטיחים שטבלתם במים ונגבו את האזור באמצעות מטלית או מגבת לבנה (כדי שלא תעביר צבע לשטיח). הכתמים אמורים להיעלם לגמרי.
  • היעזרו בחברה לניקוי שטיחים – כשמדובר בשטיחי שאגי, יכול להיות שיהיו כתמים מסוימים שלא תצליחו להסיר. במקרה כזה חברה לניקוי שטיחים תוכל לעזור, משום שיש ברשותה את כל הציוד והחומרים לניקוי, וברוב המוחלט של המקרים תקבלו את שטיח השאגי שלכם כשהוא נראה ממש כמו חדש.

הקפדה על ניקוי שטיח שאגי על פי הטיפים שלעיל תאפשר לכם ליהנות משטיח נקי לאורך זמן. בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.