איך מנקים תריסי גלילה

תריסי גלילה הם תריסים המתגלגלים לתוך ארגז מיוחד המצוי מעל החלון או המרפסת שבו מותקן התריס. להלן כמה טיפים לניקוי תריסי גלילה.

על מנת לנקות תריסי גלילה יש להתייחס למרכיבים הבאים:
1. ניקוי שלבי התריס מבחוץ ומבפנים
2. ניקוי המסילות
3. ניקוי ארגז התריס
4. ניקוי המנוע (במידה והתריס חשמלי)

ניקוי שלבי התריס מבפנים ומבחוץ
תריסי גלילה תריסים מתגלגלים עשויים ממתכת מוגנת מפני חלודה ברוב המקרים, או מעץ מיוחד המצופה לכה השומרת עליו מפני שחיקה ובלאי. על מנת לנקות את שלבי התריס יש להשתמש במטלית לחה בלבד, וכאשר לכלוך קשה יותר ניתן להשתמש בחומרי ניקוי המיועדים לניקוי מתכת או עץ על פי הוראות היצרן. ניתן להשתמש בסבון ניקוי כללי לניקוי תריסים מתגלגלים ממתכת, ובתריסים מעץ לא מומלץ לעשות שימוש בחומרים אלה, אלא בחומר מיוחד לניקוי משטחי עץ מוגנים. את שלבי התריסים יש לנקות משני צדדיו, גם זה הפנימי וגם זה החיצוני פעמיים בשנה לפחות.

איך מנקים תריסי גלילה מבחוץ?
את החלק החיצוני של השלבים יש לנקות באופן הרבה יותר יסודי, שכן זהו הצד שבא במגע עם מזג האוויר, הרוחות, הגשמים, החום הכבד ומפגעים אחרים. על מנת לנקות את שלבי התריסים באופן יסודי יש לצאת אל מחוץ למבנה כדי לעשות זאת. כל עוד מדובר על בית צמוד קרקע אין בעייה בכך, אך כאשר מדובר בחלונות מתגלגלים המותקנים בדירות הנמצאות בקומות גבוהות יותר או במבני משרדים רבי קומות הופך העניים למסובך יותר, ויש לקרוא לחברה מיוחדת המסוגלת לתת מענה של ניקיון התריסים מבחוץ בעזרת חבלי סנפלינג או מיתקנים אחרים המיועדים לתיקונים, צבע וניקיון חלונות מבחוץ.

 

ניקוי המסילות
גם את המסילות שמנחות את שלבי התריס יש לנקות באופן יסודי. מומלץ לשאוב את המסילות בעזרת ראש מיוחד שמלבישים על צינור השואב ולאחר מכן להשתמש במטלית לחה כדי לסיים להסיר את כתמי הלכלוך שנדבקו למסילות.

ניקוי ארגז התריס
ניקוי הארגז חשוב ביותר בתריסים מתגלגלים מכיוון שבארגז מצטבר הכי הרבה לכלכוך ואבק. בנוסף לאבק שמצטבר בארגז התריס יש סכנה כי הדבר ימשוך אליו את היווצרות קרדיט האבק שהוא בעל חיים זעיר החי במקומות שיש בהם אבק רב כמו שטיחים, שמיכות מלאות אבק, ספות וכורסאות עם אבק, ארגזי תריסים וכדומה. בעלי חיים זעירים אלה עלולים לגרום לתופעות לא נעימות כמו: עיניים דומעות, שיעול, גירוד בחלקים שונים של הגוף וכדומה.
על מנת לנקות את האבק הרב המצטבר בארגז התריס יש לפתוח אותו, ולשאוב את כל החלק הפנימי בעזרת שואב אבק. מומלץ לעשות זאת כאשר קוראים לטכנאי המגיע לבדוק את התריס אחת לתקופה (במידה והתריס חשמלי) או אחת לחצי שנה כאשר התריס מתגלגל בצורה ידנית. לאחר שאיבת האבק מומלץ לעבור על החלק הפנימי של הארגז עם מטלית לחה כדי לנקות את כל המקומות שבהם נדבק הלכלוך. בצורה הזו תפתרו גם מכל האבק וגם מנוכחותו של קרדיט האבק.

ניקוי המנוע
במידה והתריס המתגלגל הוא חשמלי יש לדאוג לניקוי המנוע אחת לכמה חודשים, ומומלץ שהטכנאי יעשה עבורכם טיפול זה כדי למנוע התחשמלות.

המאמר באדיבות אלום א.ד.י

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.