מה זה מדיח אינטגרלי? הסבר על סוגי המדיחי כלים

תכנון של מטבח יכלול חשיבה והתאמה של מוצרי החשמל למטבח, כחלק בלתי נפרד, תוך חשיבה על הפונקציונליות, המקום, איכות המוצרים והעיצוב גם יחד. אחד המוצרים המובילים במטבח המודרני הוא מדיח כלים. 

לפני הכל – בוא נשבור מיתוסים

חייבים לרחוץ כלים לפני- לא נכון! מדובר באמירה שהייתה נכונה לדור הקודם של מדיחי הכלים. המדיחים כיום חזקים יותר, יעילים יותר ובעלי מסנן איכותי שמאפשרים הנחה של כלים מלוכלכים במדיח, ללא צורך בשטיפה מוקדמת.

מדיח כלים מבזבז מים- לא נכון! ניתן למצוא כיום מדיחי כלים איכותיים בדירוג אנרגיה גבוה, שמבצעים את כל פעולת השטיפה תוך שימוש ב-9 ליטר מים, מה שהופך את השטיפה במדיח לכדאית, יעילה וחסכונית הן מבחינת מים והן בפן הכלכלי על פני השטיפה הידנית של הכלים.

מבין סוגי המדיחים הנפוצים, מבלי להיכנס לשאלת היצרנים עצמם, נעבור על התכונות ויתרונות של כל סוגי המדיח:

מדיח כלים אינטגרלי מלא

מדיח כלים אינטגרלי מלא הוא מדיח כלים סמוי מן העין, כאשר דלת המדיח נבנית באמצעות נגרות מותאמת אישית, ביחד עם המטבח. למעשה המדיח סמוי לחלוטין מן העין, יוצר מראה נקי של המטבח, כפתורי ההפעלה שלו מצויים בחלקה הפנימי של דלת המדיח והוא משתלב בצורה מלאה במטבח. יתרונו הבולט של מדיח אינטגרלי הוא המראה הנקי והאסתטי שהוא מספק, בעוד שהחיסרון שלו הוא שכמובן הוא הכי יקר מבין שאר סוגי המדיחים.

מדיח כלים חצי אינטגרלי

מדיח כלים חצי אינטגרלי הוא מדיח אשר עיקרו משתלב במטבח ודלת הפתיחה שלו היא דלת ארון המטבח, בדומה למדיח האינטגרלי, אולם לוח ההפעלה שלו יהיה גלוי לעין. גם מדיח כזה יצריך תכנון נגרות מותאם אישית, כאשר יש מי שמעדיפים את לוח ההפעלה חשוף, כמו גם את שעון הזמן שמראה על העבודה, ומאפשר שינויים בתכנית ללא צורך בפתיחת דלת המדיח.

מדיח כלים רגיל – גלוי

מדיח אשר אינו מוסתר על ידי עבודת נגרות, גלוי לעין ומתמזג במטבח, בדומה ליחידת התנור, מקרר ומוצרים נוספים. ניתן לרכוש מדיח כלים רגיל בצבעי לבן, שחור או נירוסטה וליצור שילוב אסתטי לעין. היתרון במדיח כזה הוא שניתן להחליף אותו בקלות, ללא קשר או תלות למטבח ולנגרות.

מדיח כלים צר

מדיחי הכלים אשר משתלבים במטבח, כיחידה בפני עצמה, בין אם באופן אינטגרלי מלא או חלקי ובין אם לאו, מגיעים בשתי מידות עיקריות: מדיח רחב, בעומק 60 ס"מ, רוחב 60 ס"מ וגובה 80-85 ס"מ. מדובר במדיח משפחתי גדול, המספק מענה לצרכים של משפחה בת 5-6 נפשות.

לעומתו מדיח כלים קומפקטי יותר הוא המדיח כלים הצר, בו גובה המדיח יעמוד על 80 ס"מ, העומק 60 ס"מ ורוחב המדיח 45 ס"מ בסך הכל. הוא מומלץ למי שיש לו מגבלת מקום במטבח, או לחילופין לבתים המיועדים ליחידים ולזוגות.

בסופו של דבר, המדיח לפני הכל צריך להתאים למטבח שלכם מבחינת המידות שלו. לאחר מכן, זה נתון לשיקול שלכם בפן הכלכלי או הדקורטיבי בנוגע למדיח שמתאים לבית שלכם. אבל מיתוס אחד נשבר לכם, לא צריך לשטוף כלים – יש מדיח.