איטום גגות

אחרי איטום גגות – מגיע הזמן לנקות את הגג לקראת החורף

איטום גגות
איטום גגות

החלטתם להכין היטב את הגג שלכם לקראת החורף שהולך ומתקרב. כמובן שהזמנתם עוד מלכתחילה עבודות של איטום גגות, בכדי לדעת ולהיות בטוחים שהגג לא יעשה בעיות, ובכדי שתוכלו להיות בטוחים ורגועים, ולדעת שכל המבנה יישאר יבש לחלוטין, ואף טיפת מים לא תחדור דרך הגג. מאחר שכבר השקעתם כל כך הרבה בעבודות של איטום גגות, חשוב שתדעו לתת עוד דחיפה אחת קטנה ואחרונה לטובת הגג שלכם – ותשקיעו כמובן גם בניקיון שלו ובהכנתו לקראת החורף.

אז איך מנקים את הגג?

  • טאטוא מלכלוך – בשלב הראשון, אפשר כמובן ורצוי לטאטא היטב את הגג שלכם. אחרי עבודות של איטום גגות לעתים נותר לכלוך, ורצוי לשמור על הגג שלכם נקי. הניקיון הוא גם חשוב משום שכך מונעים חדירת לכלוך מיותר לתוך המרזבים בבית שלכם, ומונעים את הצפתם ואת הסתימות האפשריות בהם.
  • שטיפת הגג – כל גג צריך שטיפה אחת לתקופה, ואם בדיוק סיימתם לאטום אותו, זו גם יכולה להיות הזדמנות נהדרת לנקות אותו. השטיפה של הגג יכולה להתבצע בכמה דרכים שונות. אפשר כמובן להביא דלי או להביא צינור, ובאמצעותם לנקות את כל הגג. מאחר שלעתים יש לכלוכים עקשניים אפשר גם להשתמש באמצעים אחרים. כך למשל, יש אנשים אשר משכירים מכונות לשטיפה בלחץ במים חמים או קרים – ובעזרת הלחץ הגבוה אפשר לסלק גם לכלוכים קשים, ולנקות גגות גדולים במיוחד. תפעול המכונה אף הוא פשוט, ויכול להביא לניקיון מהיר מאד לש הגג.
  • צביעה – כמובן שעוד שלב חשוב בניקיון ובשמריה על הגג שלכם כולל לעתים את הצביעה שלו. הצביעה מאפשרת לשמור היטב על האיטום של הגג, וכמובן גם לשמור על מראה חדש ויפה במיוחד, וצביעה טובה גם יכולה לסייע במניעה של צבירת לכלוך.

מתי כדאי לבצע את כל ההכנות הללו?

מאחר שבחורף עצמו אתם לא תעלו על הגג ברוח ובגשם להתחיל לנקות את הגג שלכם, רצוי לעשות זאת ממש קצת לפני שהחורף מתחיל. אפשר למשל לנצל את תקופת החגים שבה יש זמן פנוי, ולבצע את הניקיון – וממילא כמה שבועות לאחר מכן, החורף כבר מתחיל ואתם תהיו ערוכים היטב.