גנרטור

איך לנקות גנרטור

ניקוי גנרטור

כל מי שמחזיק בבית גוף חשמלי נדרש להקפיד על הוראות תחזוקה קבועות. הוראות אלו משפיעות על תקינות הגופים החשמליים ומונעות עוגמת נפש, נזקים או הוצאות מיותרות. גם אם הגופים החשמליים נשמרים לשעת חירום ומאחוסנים במקום מקורה, מוצל ומוגן, הניקוי הוא חלק בלתי נפרד מהתחזוקה.

להלן הטיפולים התקופתיים המומלצים ושיטות הניקוי המתאימות לגנרטור: גנרטור

א. ניקוי מנוע ובדיקת ברגים – לאחר 10 שעות עבודה יש לנקות את המנוע ולבדוק את חוזק הברגים והאומים. במידה ומדובר על מכשיר חדש שעוד לא נעשה בו שימוש, ניתן להסתפק בחיזוק הברגים והאומים ובהסרת אבק מהמנוע.

ב. בדיקת ומילוי שמן מנוע – בניגוד למה שנהוג לחשוב, שמן מנוע אינו נשמר במלואו בתוך המיכל ולעיתים הוא נוטה להתנדף. עדיף גם להחליף את השמן אחת לתקופה מסוימת ולא להמתין עד שהוא ינוצל. ההחלפה של שמן במהלך ניקוי מתבצעת כאשר המנוע חם ולאחר הפעלתו למשך 15 דקות.

ג. ניקוי מסנן אוויר – זו פעולה חיונית לשמירה על תקינות הגנרטור. בין אם הוא עובד בתנאי אבק או בתוך חלל סגור, מסנן אוויר דורש ניקוי כל 5-15 שעות.

אחסנה לתקופה ארוכה והוראות בטיחות

מי שרוצה להפיק את המרב מהגנרטור צריך להקפיד גם על הוראות האחסנה לתקופה ארוכה. ראשית, יש לנקז את הדלק מהמיכל הייעודי ומהקרבורטור. פעולה זו נעשית לרוב על ידי פתיחת הבורג שנמצא בתחתית כוסית הדלק. שנית, רצוי להחליף את שמן המנוע הישן והחדש וגם להסיר את המצת. לבסוף, מומלץ לשים על המכשיר כיסוי ולהכניס אותו למחסן עם לחות נמוכה.

לקראת סיום רצוי למנות את הוראות הבטיחות התקפות עבור ניקוי מכשירים חשמליים מכל סוג:

  • יש להרחיק ילדים
  • יש להניח את המכשיר על משטח יציב וישר
  • אין להגיע לעומס יתר

באדיבות קידמת חשמל וגנרטורים http://www.kidmat-hashmal.co.il