ניקוי נעליים

איך לנקות נעליים?

ניקוי נעלייםשמירה על הנעליים לאורך זמן

כולנו מכבסים את הבגדים שלנו, דואגים לניקיון הבית, מנקים את הרכב, אך רובנו שוכחים פרט קטן וחשוב שגם אותו הכרחי לנקות – הנעליים שלנו. ניקיון של הנעליים מדי פעם גורם לכך שהן ייראו טוב לאורך זמן והוא מאפשר לשמור על תקינותן. ניקיון של נעליים יכול להתבצע באופן עצמאי עם חומרים שניתן לקנות אצל כל סנדלר ואפילו בסופר, או באמצעות שירותיו של סנדלר שמנקה אותן בצורה מקצועית. חשוב לבצע ניקיון נעליים יסודי לפחות פעמיים בשנה על מנת לשמור על מראה טוב ועל אורך חיים מקסימלי של הנעל. כאשר מנקים נעליים, יש חשיבות גבוהה להתאמת דרך הניקיון לסוג הנעל על מנת לא להרוס אותה באמצעות חומרים שאינם מתאימים.

ניקוי הנעליים לפי סוג הנעל

יש דרכים שונות לניקוי נעליים עצמאי, שמושפעות מסוג הנעל:

  • נעלי בד – אלו הן הנעליים שהכי קל לנקות. אם הנעל עשויה כולה מבד בשילוב עם סוליות מגומי או פלסטיק, ניתן פשוט לכבס אותה במכונת הכביסה. חשוב שתכנית הכביסה תהיה עדינה ככל האפשר על מנת לא לפגוע בסוליות הנעל. בנעליים לבנות מבד ניתן להוסיף מעט אקונומיקה להסרה מקסימלית של הכתמים.
  • נעלי זמש – זמש, שנקרא גם עור הפוך, הוא חומר מאוד נפוץ בתעשיית ההנעלה. רבים חושבים שלא ניתן לנקות כתמים מנעלי זמש, אך דבר זה אינו נכון. השיטה הטובה ביותר לניקיון נעליים כאלו הוא שילוב בין אבן זמש לבין חומץ לבן פשוט. אבן הזמש היא אבן קטנה שניתן לקנות אצל הסנדלר אשר יכולה להסיר כתמים מהנעל באופן שדומה לפעולה של מחק. ניתן להוסיף חומץ להסרה של כתמים קשים ובמידה והריח מרתיע אתכם ניתן לפזר חומר דוחה ריחות לאחר השימוש בחומץ.
  • נעליים אורטופדיות – בנעליים אורטופדיות לרוב יש רפידות מיוחדות שעשויות מחומרים רגישים למדי, לכן מומלץ לנקות אותן בעדינות. חשוב לנקות נעליים אורטופדיות רק מהצד החיצוני כדי לא לפגוע בסוליה. הדרך העיקרית לניקיון של נעליים כאלו היא שימוש במגבונים לחים עם מעט נוזל כביסה או אבקת כביסה, ומעבר על חומרי הניקוי עם מגבון שספוג במים בלבד.
  • נעלי עור – בשוק קיימים תכשירים רבים מאוד לניקוי ולטיפול בנעלי עור. מומלץ לקנות תכשירים כאלו שמתאימים בצורה מדויקת לצבע הנעליים. לפני מריחת משחת הנעליים, שתגן על הנעל ותזין אותה, חשוב לבצע ניקיון ראשוני של הכתמים באמצעות מטלית לחה. כך תקבלו ניקוי מקסימלי של הנעל.

אם אתם לא מצליחים לנקות לבד- פנו לאיש מקצוע

לעתים יש נעל שמאוד אוהבים ושלא מוכנים להיפטר ממנה, למרות הכתמים הקשים שהיא צברה במהלך השנים. במקרים כאלו, בהם אינכם מצליחים לנקות את הנעל לבד, תמיד ניתן לפנות לסנדלר. סנדלר מקצועי משתמש בחומרים מיוחדים ובמכשירים שמאפשרים לו לבצע ניקוי יסודי וטוב של הנעל.