איך לנקות שטיח

146766493על מנת לנקות שטיחים בבית או במשרד, בדרך כלל הפתרון הפשוט הוא לשאוב אותם בעזרת שואב אבק. אבל קיימים מצבים מסוימים הדורשים פתרונות ניקוי אחרים.
הסיטואציות הבאות מוכרות לכל אחד ואחד מאיתנו – הילדים חוזרים הביתה מהים ומפזרים המון חול על השטיח, הכלב חוזר מטיול ביום גשום ומשאיר עקבות בוץ, היין נשפך בטעות לאחד האורחים במהלך הארוחה האחרונה שאירחתם או בטעות לקחתם סיר חם מדי וכל המרק הסמיך נספג היטב בסיבי השטיח. מצבים כאלה ואחרים דורשים טיפול מיידי.

 

ניקוי שטיחים – שלב אחר שלב

1. טפלו בכתם מוקדם ככל הניתן. כל עוד הכתם טרי יש סיכוי טוב שתוכלו להסיר אותו.
2. ספגו במהירות את הנוזל באמצעות מטלית יבשה, נקייה ובהירה. ספיגת הנוזלים צריכה להיות מוקדמת ככל הניתן, על מנת למנוע מהם לחלחל עמוק לתוך הסיבים ולמנוע בעיות רטיבות חמורות. שימו לב – המטרה היא לספוג את הכתם. אל תשפשפו אותו כי הוא עלול להימרח ולהפוך את המצב לגרוע יותר.
3. נקו בעדינות ובסבלנות. טבלו מטלית נקייה ורכה במעט מים חמים עם מעט סבון כלים או חצי כפית של סודה לשתייה. שפשפו את הכתם בעדינות כדי שלא תסירו עם הכתם גם את הצבע של השטיח.
4. הניחו לשטיח להתייבש – במידת הצורך, חזרו על השלבים הקודמים שוב. אם אחרי 3 או 4 פעמים הכתם עדיין לא הוסר, יש לפנות לחברת ניקוי מקצועית

איך לנקות שטיחים באופן שוטף?

חשוב לציין שאופן ניקוי השטיחים באופן שוטף הוא חשוב לא פחות על מנת לשמור עליהם נקיים.
1. יש לשאוב את השטיח פעם-פעמיים בשבוע.
2. השתמשו במצב הסטנדרטי של השאיבה. אל תתפתו להשתמש במצבי השאיבה החזקים, כיוון שהם עלולים לתלוש את סיבי השטיח ולהאיץ את שחיקתו.
3. אין לתלות שטיחים לצורך אוורור. מצבים אלה יוצרים עיוותים בשטיח, מותחים את הסיבים ועלולים ליצור "גלים" שבהם אתם או האנשים היקרים לכם עלולים להיתקל וליפול.
4. הימנעו מלחבוט בשטיחים. אמנם שיטה זו היתה מקובלת ביותר בעבר, אך היא אינה מתאימה לשטיחים של ימינו. החבטה גורמת לפיצוצים קטנטנים, שבמשך הזמן הופכים לגדולים, מה שעלול לגרום לקרעים בשטיח ולפרימת סיביו.
5. אחת לחודש הפכו את השטיח. שיטה זו מבטיחה שכל האבק, החול והלכלוך שלכוד במעמקי הסיבים ישתחררו וייפלו על הרצפה. את הרצפה יהיה לכם הרבה יותר קל לנקות.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.