איך לנקות תנור?

145198278אפייה, צלייה או כל פעולה אחרת שאתם מבצעים בתוך התנור עשויה להשאיר בתוכו שאריות של שומן, פירורים ושאר אלמנטים שעשויים להתקשות, להידבק לדפנות ולסרב לשחרר את אחיזתם. לכן חשוב מאוד לנקות את התנור מדי פעם. כך תעשו זאת נכון.

ניקוי תנורים היא פעולה חיונית שעליכם לעשות. לא רק כדי לשמור על הפן האסתטי, אלא גם למען שמירה על ההיגיינה והסטריליות, כדי שלא יצטברו בתנור בקטריות וחיידקים וכמובן כדי שלא יגיעו מזיקים בניסיון למצוא מעט אוכל בתנור. כמו כן, ניקוי התנור באופן קבוע יאפשר לכם לשמור על תקינותו לאורך שנים על גבי שנים.

מתי ואיך לנקות את התנור?
רצוי לנקות את התנור בכל פעם לאחר שאתם אופים, על מנת לא לתת ללכלוך הזדמנות להתקשות ולהצטבר על דפנות התנור ועל דלת הזכוכית. ניקוי מיידי יאפשר לכם לבצע את הפעולה בקלות, במהירות וביעילות, כיוון שהשומנים טרם הספיקו להתגבש ולהתקשות. שימוש במטלית נקייה שנטבלה במים חמים עם מעט סבון כלים, בהחלט יספיק לכם במקרה כזה על מנת להסיר את הכתמים צ'יק צ'ק. אך אם אתם אנשים עסוקים או שסתם אין לכם כוח לנקות את התנור מדי יום ביומו, נקו את התנור מדי שבוע, אבל מה שחשוב הוא שלא תזניחו את התנור לאורך זמן ממושך.

טיפים לניקוי יעיל של תנורי אפייה:

א. השתמשו בחומרי ניקוי ידידותיים לסביבה
בהחלט קיים מבחר מרשים של חומרי ניקוי לתנורים, אך שימו לב – רובם עשויים מחומרים רעילים, העלולים לסכן את בריאותכם. ניתן להיעזר בשיטות סבתא המנצלות חומרים המצויים בכל בית לקבלת תוצאות זהות. מדובר בחומרים אכילים, כך שהם אינם רעילים לבני אדם. חומרים אלה כוללים: מלח, אבקת סודה, חומץ ומים חמימים.

ב. התחילו עם החלק המתכתי והפנימי של התנור
במידה וזה עתה סיימתם לאפות התחילו לנקות את החלק הפנימי של התנור בעזרת ספוג אשר טבול במים רותחים. הלכלוך אמור לרדת בקלות. במידה והכתמים כבר צברו פז"מ והתקשו, הכינו תערובת של חומץ ומלח ושפשפו את הכתמים.

קיימת אפשרות נוספת לניקוי פנימי של התנור: קחו קערה ומלאו אותה במים המהולים במיץ לימון או בחומץ. הכניסו אותה לתנור והפעילו אותו על חימום למשך כ- 20 דקות. המים יתאדו ותוכלו לראות שעל הדפנות מצטברות טיפות. לאחר פרק הזמן הזה, תנו לתנור להתקרר, עברו עם מטלית על הדפנות הפנימיות. הלכלוך יוסר בקלי-קלות ואפילו יש בונוס: הריח השרוף ייעלם כלא היה.

ג. עברו לניקוי דלת הזכוכית
ערבבו בכלי מעט אבקת אפייה עם מעט מים, עד שתקבלו מרקם המזכיר משחה. מרחו את המשחה על הזכוכית, והשאירו אותה כרבע שעה על גבי המשטח. לאחר שהזמן חלף, נקו את הזכוכית באמצעות סמרטוט רטובה ודלת הזכוכית תבריק.

ד. לסיום, נקו את החלקים המתפרקים
הסירו את המסילות, התבניות, הרשתות והזכוכיות והשרו אותם במים עם מעט סבון כלים. ייבשו אותם והתקינו בחזרה בתנור.

וזהו, עכשיו יש לכם תנור נקי!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.