ניקיון הבית

איך לשמור על ניקיון הבית בשגרה?

אם אתם חולמים שהבית שלכם ייראה כמו מוזיאון, ושלא כל ערב תסתכלו על הבית במבט חסר אונים ותשאלו את עצמכם למה זה מגיע לכם, אתם בדיוק במקום המתאים. במאמר זה נספק לכם מספר טיפים שיסייעו לכם לשמור על ניקיון הבית בשגרה. אם אתם רוצים תקציר: מניעה, מהירות תגובה וחברת ניקיון אמינה. בהצלחה!

כולנו רוצים לגור בבית נקי ומסודר. אחרי הכול, הרבה יותר נעים לשבת מול הטלוויזיה בסיומו של יום עבודה מפרך, כשאין לפנינו ערימה של כביסה וכשהשטיח נראה כמו חדש, ולא כאילו נשפכו עליו כל סוגי המזון והמשקאות – כאן ועכשיו. גם הרבה יותר נעים לשהות בבית אחר הצהריים כשקרני השמש מצליחות לחדור דרך החלון, ולא כשהן נחסמות על ידי שכבה עבה של אבק שנחה בשלווה על השמשה.

אבל – כולנו עובדים, כולנו צריכים לטפל בילדים (גם של המשפחה זה נחשב) או בבעלי חיים וכולנו יודעים את התורה – שבית לא מתנקה מעצמו, ושבשביל שהוא יהיה נקי ונעים לשהייה – צריך לעשות לפחות קצת עבודה.

אז הנה לפניכם מספר טיפים שיעזרו לכם לעבור בסדר יחסי את ימי השגרה:

  • מקומות מוגדרים לאכילה ולשתייה – אחד הגורמים העיקריים ללכלוך וכתמים בבית הוא אוכל ומשקאות שמוצאים את דרכם אל הרצפה. זה יכול להיות קרקר שנתתם לתינוק שזחל אל השטיח, מיץ שהילדים לקחו אליהם לחדר, פופקורן שהכנתם לילדים שצפו בסרט על הספה בסלון או כל דבר אחר שיצא מהמסגרת המוגדרת שנקראת "מטבח". התוצאה: הלכלוך משתכן לו לא רק במקום בו הילדים שהו, אלא בכל מקום אחר שאליו הם הלכו, כי הם דורכים בשלולית של המיץ וגוררים את הפירורים, והלכלוך מגיע גם לכל המקומות האחרים. מה עושים? מונעים. מגדירים שטח מסוים שבו מותר לאכול ולשתות, רצוי שזה יהיה המטבח והחצר, וכך, גם אם מתלכלך (ומתלכלך, כי אי אפשר שלא) – צריך לנקות רק את האזור המסוים הזה ולא את כל הבית.ניקיון הבית

 

  • מהירות תגובה – אם משהו נשפך או עושה כתם, אל תגידו "ננקה אחר כך", כי זה יכול לפעול לרעתכם – ובגדול. אם תחכו ל"אחר כך" – יכול להיות שהלכלוך לא ירד, ותצטרכו לנקוט באמצעים הרבה יותר מורכבים ויקרים כדי להתמודד. אז אם נשפך מיץ או שהילד צייר על הספה ולא על הדף – תגידו לעצמכם "לנקות – עכשיו!". קחו סמרטוט או את אחת ממטליות הפלא, ורוב הסיכויים שתצליחו להסיר את הכתם.

 

  • חברת ניקיון – אז לא, זה לא דבר שבשגרה, אבל כדי שהניקיון שבשגרה יהיה קל יותר לביצוע, מומלץ מאוד לשכור את שירותיה של חברת ניקיון מקצועית אחת לתקופה. חברה שכזאת, שמעסיקה עובדים שיודעים מה הם עושים, תבצע עבורכם ניקיון יסודי של הבית, כולל חלונות, תריסים, פנלים, שטיחים, וילונות, ארונות וכל דבר אחר שאתם רק רוצים, ואז הניקיון שאתם תבצעו מדי יום ביומו – יהיה הרבה יותר קל. זכרו: חיסכון של כמה שקלים בגלל ויתור על שירותיה של חברת ניקיון אחת לתקופה (שיכולה להיות גם פעם בחצי שנה – על פי הצורך האישי שלכם) – יכולה לעלות לכם ביוקר, כי כתמים שנשארים על השטיח במשך שנים – הרבה יותר קשה להסיר.

אם תנהגו על פי שלושת הטיפים האלה, יהיה לכם הרבה יותר קל לשמור על בית נקי ומסודר – זו הבטחה. אז יישמו אותם בשטח – ושיהיה בהצלחה!