איך מנקים את תיק העור בצורה יעילה?

בין אם הוא משמש אתכם בתור תיק גב, בתור תיק שמיעוד ליציאה, או לכל מטרה אחרת, תיק העור שלכם הוא ללא ספק אחד התיקים היעילים ביותר שיש בבית שלכם. אולם, מעבר לכך שמדובר על תיק איכותי, הרי שכמו כל תיק, הוא גם עלול להתלכלך. אולם, בעוד שניקוי של תיק בד הוא קל למדי (וגם אפשר לכבס אותו – כמו שעושים למשל לעתים קרובות עם תיק גב שעשוי מבד), הרי שבמקרה של תיקי העור אתם נתקלים בבעיה. אם כך, איך מנקים את תיק העור מבלי לפגוע בו? הנה כמה טיפים.

כך תנקו בכמה צעדים שפוטים

  • נקו תמיד עם כיוון העור – לעתים יש משחבה שאם ננקה תיקים מעור נגד כיוון סיבי העור – הוא יתנקה בצורה טובה ומהירה יותר. זה אמנם לרוב מסיר קצת יותר את הלכלוך, אבל גם פוגע במרקם העור של התיק באופן משמעותי, לעתים באופן בלתי הפיך, ולכן תמיד מנקים עם כיוון העור של התיק!
  • ניקוי עם מטלית או מגבת – אם בחרתם לנקות את תיק העור עם חומר לניקוי, שימו לב שאף פעם לא מרססים או מורחים את החומר ישירות על התיק! במקום זה, קודם כל מורחים את החומר על מטלית או על מגבת, ורק באמצעותם מנקים במתינות את תיק העור.
  • סבון לתינוקות הוא יעיל – כדי לנקות תיקי עור גדולים במיוחד, כמו למשל תיקי גב מעור, אפשר להשתמש פשוט בסבון לתינוקות שאפשר למצוא בתוך בית מרקחת, לערבב עם מים, ולהשתמש בו בתור חומר ניקוי מאולתר טוב למדי.

לא לשכוח לרכך

כדי שבעתיד יהיה לכם קל לנקות את תיקי העור, מומלץ בחום גם לרכוש מראש חומרים מיוחדים לריכוך תיקי עור שאפשר להשתמש בהם מעת לעת, וכך במקרה של כתם – תוכלו לנקות אותו באופן יעיל ומהיר יותר.