ניקוי במיה

איך מנקים במיה

במיה היא ירק מיוחד במינו – או שאוהבים אותו מאד, או שלא אוהבים בכלל. אי אפשר להישאר אדישים לירק המיוחד הזה, אך במרקם המיוחד שלו, הרירי משהו, טמונה הסגולה הגדולה שלו, והיא מועילה לא מעט בריפוי מערכת העיכול. ממש כך.

במיה היא ירק שאוהב לשחות בהרבה רוטב עגבניות, ויש אין ספור מתכונים שנעשה בהם שימוש בירק זה. במיה היא למעשה תרמיל קטן, המכיל זרעים קטנים ונימוחים, שניתן לבשל אותו בצורות שונות וברטבים מגוונים.

איך מנקים במיה ומכינים אותה לבישול

כדי להכין במיה ולנקות אותה יש לעקוב אחר השלבים הבאים:

  1. יש לחתוך את העוקץ, אבל להקפיד שהתרמיל ישאר סגור
  2. יש לחתוך אותו בקו המחבר בין הכובע של הבמיה לבין התרמיל
  3. יש לשטוף את הבמיה במים קרים
  4. יש ליבש את הבמיה בשמש (בצורה המסורתית) או בעזרת מגבת נייר עבה

לאחר פעולות הניקוי וההכנה הללו, ניתן להתחיל להכין מהבמיה מאכלים שונים. יש להתחיל בטיגון הבמיה במחבת עם קצת שמן, ולהפוך אותם עד שיטוגנו מכל הצדדים. לאחר מכן מכינים את הרוטב.

הרוטב הקלאסי לבמיה הוא רוטב על בסיס עגבניות, וזה הולך כך:
לרסק כמה עגבניות טריות, לדלל במים, מלח, פלפל וסוכר לפי הטעם ולהוסיף שום (לאוהבי שום בלבד). מביאים את הרוטב לרתיחה, מוסיפים את הבמיה, ומבשלים על אש קטנה עד שהרוטב מסמיך והבמיה רכה מאד.

במיה – אוכל בריא

במיה ידועה כמאכל שעוזר בריפוי המעיים, מעבר לתכונותיו התזונתיות המועילות. הבמיה מכילה כמות גדולה של ויטמינים מועילים כמו ויטמין A ויטמין E, C, K. בנוסף, מכילה הבמיה גם כמות מינרלים כגון: ברזל, סידן אשלג, נתרן, מנגן, אבץ ועוד מינרלים חיוניים לגוף. הבמיה נטולת שומן לחלוטין ודלה בקלוריות, אך עשירה בערכים תזונתיים שונים. את פרי הבמיה הצעיר ניתן לאכול גם לא מבושל. הבמיה מפחיתה את ההיתכנות של כולסטרול, סוכרת, השמנה ואף סרטן במעי הגס.

לבמיה יש ערך גדול לניקוי צינור העיכול משאריות של שומנים, פחמימות וכולסטרול, רעלים שונים, בקטריות וכדומה. באכילת במיה באופן שוטף פועל צינור העיכול באופן אופטימאלי, והדבר מסייע לריפוי ולשמירה על בריאות ריריות צינור העיכול.