איך מנקים כיריים חשמליות?

177693573רבים מאיתנו משקיעים כסף רב ברכישת כיריים חשמליות למטבח מהסוג הטוב ביותר, אך לא תמיד משכילים לשמור עליהן ולטפל בהן באופן המתאים להן. להלן מספר טיפים שיסייעו לכם לשמור על הכיריים החשמליות שלכם ולהבטיח להן תוחלת חיים ארוכה.

טמפרטורת משטח – לפני שאתם ניגשים למלאכת ניקיון הכיריים, שימו לב שאתם עושים זאת כאשר משטח הבישול קר והכיריים אינן פועלות. כך תימנעו מכוויות ומחבלות העלולות להיגרם מהמשטח הלוהט.
הגנה על הידיים – שמרו על ידיכם בעת הניקיון ועטו עליהן כפפות מגומי, ניילון או לאטקס בכדי להגן עליהן מנזקי חומרי הניקוי השונים.
ניקיון לעיתים קרובות – הקפידו לנקות את הכיריים לעיתים קרובות על מנת למנוע היווצרות של כתמים ושאריות אוכל שתתקשו לנקות לאחר שיתייבשו. העברת מטלית לחה בסיום כל בישול, תפחית משמעותית את הצטברות הכתמים ותקל עליכם את פעולת הניקיון.
שימוש בחומרים רכים – בכדי לשמור על המשטח החלק של הכיריים, הימנעו משימוש באמצעי ניקיון מחוספסים כגון סקוטשים וצמר פלדה. חומרים אלו פוגעים במרקם החלק של הכיריים ואף משאירים עליו שריטות וסימני ניגוב. שימוש בסמרטוט או מטלית לחה יעשו את העבודה ולא יגרמו נזק לכיריים.
שימוש בחומרים טבעיים ונגישים – העדיפו להימנע משימוש בחומרי חיטוי כימיים שאינם ידידותיים לסביבה, והשתמשו בחומרי ניקוי טבעיים שניתן לרקוח בכל מטבח ביתי. ערבבו בכוס מים מעט חומץ הדרים, השפריצו את התמיסה על משטח הכיריים ונגבו היטב עם מטלית.
כתמים קשים להסרה, כמו למשל שלוליות של נוזלים שהתקשו או שאריות שרופות, הסירו על ידי סבון כלים פשוט או אפילו סודה לשתיה. במידה והכתמים מסרבים להעלם, גרדו בעזרת סכין גילוח את השאריות העקשניות, ולאחר מכן, נגבו בסמרטוט.
ברק וצחצוח – על מנת להוסיף ברק למשטח הכיריים, מומלץ מאוד לייבש אותן באמצעות נייר סופג או דפי עיתון לאחר הניקיון. פעולה זו תעניק להן ברק, ואף תדחה הצטברות של אבק.
הוראות יצרן – עיינו במדריך לכיריים החשמליות המצורף על ידי היצרן בכדי לדעת באילו חומרים וכלים יש להשתמש ומאילו יש להימנע.

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.