איך מנקים כתמי דיו

כתמי דיו מאד מטרידים. האמת היא שכתמי דיו הם כתמים לא קלים להסרה, ויש מקרים שפשוט אין אפשרות להיפטר מהם לחלוטין, אבל זה לא אומר שלא ניתן להתמודד איתם.

שיטות שונות להסרת כתמים מבדים

ניקוי כתמי דיו מבגדים מחייבת הכרת סוג הבד, מכיוון שזה יקבע את סוג החומר שיוכל לעזור מבלי לפגוע בבד עצמו. כדי לבדוק זאת ניתן לשים מעט מהחומר בפינה נסתרת של הבד, ולחכות מספר דקות. אם הצבע בבד לא דהה, ולא חל שינוי במרקם הבד, זה סימן שחומר זה אינו מזיק לסוג זה של בד, גם כשתנסו להסיר את הכתם.

במקרים שהכתם ישן (שלא הבחנו בו ברגע הופעתו), יש לשטוף את הבד במים קרים (לא במים חמים!!). שימוש במים חמים ושפשוף הבד עלול לקבע את הכתם בתוך סיבי הבד לעולם. האידיאל הוא לטפל בכתמים אלה ברגע היווצרותם, ולא לחכות או לדחות זאת, אך יש להבין, כי לא תמיד ניתן להסיר כתמים אלה לחלוטין.

כתמי דיו• שיטה 1 – יש להניח את האיזור המוכתם בתוך גיגית קטנה או בקערה עמוקה מלאה באלכוהול רפואי למספר דקות. לאחר מכן להוציא את הבגד, ולשפשף את הכתם כחצי דקה עם מגבת לבנה שאמורה לספוג את הדיו. לאחר מכן יש לשטוף את הבגד במים קרים למשך 3 דקות, ולהחזיר את האיזור המוכתם לקערה עם האלכוהול. יש לחזור על תהליך זה פעמיים שלוש עד להסרה מלאה של הכתם מהבגד.

• שיטה 2 – במידה והבחנתם בכתם ברגע היווצרותו, והדיו עדיין רטובה, יש להשפריץ תרסיס מייצב שיער על שני צידי הבד בו נמצא הכתם, ולשטוף אותו עם מים קרים. בחלק מהמקרים שיטה זו עובדת מיד והדיו יורד בקלות.

שיטה 3 – הסרה באמצעות אצטון. יש לבדוק את השפעת האצטון על פינה נסתרת בבד מכיוון שאצטון יכול לגרום לכתם בלתי הפיך בסוגי בדים שונים. לאחר שווידאתם כי הוא לא מזיק לבד הניחו אותו על מגבת לבנה וטפטפו על הכתם מעט אצטון. החומר אמור להמיס את הדיו, וזה ייספג במגבת הלבנה שמתחת לבד. ניתן לשפשף את הבד בעזרת המגבת, במידה וזה לא עוזר באופן מיידי, ולשטוף את הבד המוכתם במים פושרים (לא חמים!). נסו לטפטף עוד מהאצטון על הכתם וחוזר חלילה.

הסרת כתמי דיו מבגדי עור

גם במקרים אלה יש להתמודד עם הכתם עוד בהיותו טרי. יש לשפשף את הכתם עם ספוג במים פושרים למשך דקה וחצי באופן רצוף. על הספוג להיות לח, אך לא ספוג במים. לאחר השפשוף יש לנגב את הכתם עם מטלית לבנה פשוטה, ולאחר מכן יש לטבול צמר כותנה עדין בחומר להסרת לק מהציפורניים, ויש לשפשף את הכתם בעדינות. לאחר הסרת הכתם יש לנקות את העור משאריות חומר מסיר הלק, ולאחר מכן יש לשטוף במים פושרים.

נכתב באדיבות דפוס פרינטיב