איך מנקים מאגר מים?

האם אתם מודעים לכך שיש חשיבות עליונה לניקוי ולחיטוי של מאגרי המים השונים? האם אתם יודעים עד כמה זיהום במאגרי המים, עלול לפגוע בבריאות שלכם באופן מהותי? ברגע שמדובר על מאגר מים אשר צובר לכלוך וזבל, הוא למעשה מזדהם. מה קורה למאגר מזוהם? פשוט מאד – המים יזרמו ישירות אל הדירה שלכם, כאשר תהליך הסינון שהם יעברו יהיה באיכות נמוכה יותר ולא יספק מענה הולם (הציפיה היא שהמים במאגרי המים אינם מלוכלכים), וכך מה שקורה בפועל הוא שאתם תשתו מים מזוהמים, וחלילה יכולים לקבל . אז מה אפשר לעשות?

פוחדים ממים מזוהמים? קראו כאן אודות בדיקות מז"ח תקופתיות

156858069

הכל על תהליך הניקוי והחיטוי

  • בדיקת המאגר – יוצרים קשר עם חברה מקצועית אשר תגיע ותבצע קודם כל בדיקה למאגר המים, כדי לבדוקה אם מקור הזיהום הוא משם. מדובר גם על בדיקה של המאגר עצמו ובחינת הצינורות השונים, נזילות ומצב המאגר באופן כללי, וכמובן גם על נטילת דגימת מים מתוך המאגר ובדיקה האם הם מזוהמים ומלוכלכים.
  • הוצאת המים – במידה ונמצא שאכן המאגר מזוהם ומלוכלך, יתבצע תהליך ניקוז של המים המזוהמים מתוכו וריקונו, בכדי שיהיה אפשר לנקות אותו בהמשך.
  • ניקוי וחיטוי – כעת זהו השלב המרכזי, שבו מנקים ומחטאים את מאגר המים. עושים זאת אך ורק אנשים שהוסמכו לכך ופועלים ברישיון מטעם משרד הבריאות. בתהליך זה מנקים לא רק את המאגר עצמו אלא גם את הצנרת שלו במידה ויש בכך צורך. כמו כן בשלב זה מטפלים בנזילות או בפיצוצים במאגר, שאפשר שאלו גרמו ללכלוך ולזיהום מלכתחילה. את הניקוי מבצעים עם חומר ייעודי, ולא פעם בעזרת שטיפה במים בלחץ גבוה במיוחד
  • מילוי מחדש – כעת רק נותר להזרים מחדש את המים לתוך המאגר, כאשר הפעם גם לקוחים דגימות חדשות, כי לוודא שאכן הלכלוך לא חוזר והמים נקיים.

 

עכשיו נהנים ממים טהורים

כעת, אתם יכולים להיות רגועים, ולדעת שהמים במאגרי המים הם נקיים לחלוטין – ואתם שותים מים טהורים ובריאים.