ניקיון משרדים

איך מנקים משרדים בצורה יעילה?

יותר מבתים פרטיים, משרדים צריכים לשמור תמיד על רמת ניקיון גבוהה במיוחד. יש לזכור עד כמה ניקיון משרדים הוא עניין קריטי לכל עסק ועסק, שכן יש צורך ליצור סביבת עבודה נעימה לעובדים ולמנהלים, וכמובן ליצור רושם חיובי על לקוחות ועמיתים. יש קשר ישיר בין סביבת עבודה נקיה ומסודרת, לבין התחושה של העובדים והתפוקה שלהם, וכמובן שהדבר יוצר רושם חיובי על אנשים חיצוניים שנכנסים אל המשרד. מאחר שהמשרדים כוללים אזורים שונים ולכלוכים שונים, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להבין, איך לבצע ניקיון משרדים בצורה פשוטה במיוחד.

כמה דברים שכדאי לאמץ

  • איסוף ניירת – כל התהליך של ניקיון משרדים מתחיל קודם כל באיסוף הניירת שאין בה צורך. תתפלאו לגלות שחלק גדול מאי הסדר שיש במשרדים, נובע פשוט מעודף ניירת שלא ברור מי עושה בה שימוש. יש לדאוג שכל עובד יסדר היטב את הניירת שלו. ניירת שיש לתייק – תועבר לארכיון. ניירת שאין בה צורך – לפח האשפה או לגורס. ככלל אגב, כדאי לצמצם ככל האפשר בניירת, בוודאי בעידן האלקטרוני שבו אנו חיים כיום. שימו לב שגם את הפחים השונים כדאי לרוקן כל יום, כדי שהם לא יצטברו בניירות.
  • סידור וניקיון השולחן – בשלב הבא, ננקה ונסדר את השולחן. יש לדאוג לכך, שהשולחנות במשרד יישארו תמיד מסודרים בסיום יום העבודה. לכן, יש לדרוש מהעובדים לסדר את השולחן בסוף היום, ולוודא שאין עליו פריטים מיותרים. מעבר לכך, כדאי לדאוג לניקיון של השולחנות פעם ביום או יומיים. הניקיון צריך להתבצע באמצעות מטלית לחה רגילה, כאשר כדאי לעבור לאחר מכן גם עם מטלית יבשה – בכדי שחתיכות אבק לא ידבקו מחדש למשטח הלח.
  • ניקיון מכשירים אלקטרוניים – יש להניח שבסביבה המשרדית יש מחשבים, מסכים, מקלדות, עכברים, מדפסות, וכיו"ב. גם את המכשירים הללו יש לנקות מפעם לפעם, שכן הם יכולים להיות כר גידול פורה מאד לאבק. יש לנקות אותם עם תרסיסים ייעודיים לניקיון של מכשירים אלקטרוניים, אשר לא יפגעו בפעילותם. מומלץ להיעזר במקלוני אוזניים לטובת ניקיון של חריצים צרים מאד במכשירים הללו. שימו לב שדווקא הנטייה לוותר על הניקיון של החלקים הלו הוא בעייתי – שכן כמובן שאזורים אלו נוטים לצבור לכלוך ואבק יותר מכל אזור אחר.
  • ניקיון כתמים – אם אתם רוצים לבצע ניקיון משרדים ברמה גבוהה יותר, כדאי גם לדאוג להסיר כתמים של לכלוך מהשולחנות ומהכיסאות. לצורך הניקיון, מומלץ שלא לעשות שימוש בחומרי ניקיון, אלא להעדיף ניקיון עם מטלית ניקוי שטבולה במים חמים. אם הדבר לא עוזר, אפשר להיעזר חומרי ניקוי עם אלכוהול, לטובת הסרת כתמים עקשנים יותר.

צעדים קטנים שעושים הבדל גדול

הצעדים שאותם פירטנו, אינם דורשים זמן רב, ואף אינם דורשים מאמץ מהעובדים והמנהלים במשרד. בהשקעה של כמה דקות ביום, אפשר לשמור על סביבה עבודה נקיה, מסודרת, ונעימה במיוחד. כמובן שעבור שירותי ניקיון נוספים, אפשר ליצור קשר עם חברת ניקיון מקצועית.