איך מנקים נירוסטה

נירוסטה, הקרויה גם בשם פלדת אל-חלד, מוכרת בעמידותה לחלודה ובהיותה קלה לניקוי. בעבר משטחי נירוסטה היו בשימוש נרחב בעיקר במטבחים תעשייתיים, אך כיום משטחים אלו נכנסו גם למטבחים הביתיים והמשרדיים. מוצרים כגון: מקררים, תנורים ושולחנות מנירוסטה נחשבים כטרנד אופנתי בקרב מעצבי הפנים והאדריכלים.

מהם החומרים המיועדים לניקוי נירוסטה, ואיפה משיגים אותם?

ברשתות הסופרמרקטים קיים מגוון של תכשירים המיועדים לניקוי נירוסטה, אך נראה כי הציבור אינו רואה כל חשיבות להשקיע בחומרי ניקוי ייעודיים לנירוסטה.
למרות שהנירוסטה נחשבת במהותה לחומר מופלא בהיבט העיצוב, כל לכלוך, ולו הקטן ביותר, נראה עליה בקלות רבה. בניקיון משטחי נירוסטה יש לנהוג בעדינות ובזהירות בכדי להימנע משריטות על המשטח, בדגש על ניקיון יסודי של מכשירי חשמל.

166252440

טיפים חשובים לניקוי נירוסטה:

• אין לנקות את משטחי הנירוסטה בחומרים חזקים בעלי ריכוז גבוה שעלולים לפגוע בהם. ניגוב במטלית לחה וייבוש באמצעות מגבת נייר יבשה יעשו את העבודה. ניתן גם להשתמש בנוזל לניקוי חלונות בכדי להסיר טביעות אצבעות וכתמי שמן.
• לפעמים הכתמים מאוד קשים לניקוי, וכדאי להצטייד במוצרים מיוחדים לניקוי משטחי נירוסטה. הקפידו לקרוא ולעקוב בקפידה אחר הוראות היצרן שמצויות על גבי תווית המוצר.
• במטבחים גדולים נעשה שימוש בחומר ניקוי המגיע בצורת תרסיס של חברת 3M. תפקידו של חומר זה הוא להבריק משטחי נירוסטה. מבדיקה שנערכה נמצא כי השימוש בתרסיס זה באמת יעיל, וניתן להשיגו ברשתות השיווק המובילות.
• ניקוין הנירוסטה הינו בעל חשיבות רבה משום שכאשר משטח הנירוסטה נקי המתכת יוצרת מעין ציפוי חיצוני המגן עליה מפני היווצרות חלודה. בניקוי מוצרי חשמל מנירוסטה יש להקפיד שלא להתיז מים מאחר והמים עלולים להגיע לחלקים הפנימיים של המכשירים, מה שעלול לגרום להרס המכשיר ואפילו להתחשמלות.
• בשביל להסיר כתמי אוכל עקשנים מומלץ לנקות בעדינות במים חמים ובסבון במשך מספר דקות. בשלב השני יש לשפשף את הכתם עם מברשת רכה, ובשלב השלישי יש לשטוף במים חמים ולייבש בעדינות עם מטלית יבשה.
• לניקוי אבנית ממשטחי נירוסטה מומלץ לשטוף את המשטח בתערובת של מים וחומץ, וכעבור מספר דקות יש לשטוף במים.
• במידה ויש שריטות על גבי הנירוסטה , נקו את המשטח בעדינות בתוספת של חומר ניקוי עם מקדם חיכוך נמוך, ונקו עם כיוון הקווים המבריקים, זאת בכדי למנוע שריטות ולשמור על המראה המקורי של המשטח.
• אין להשתמש בצמר פלדה העשוי מברזל לניקוי מוצרי נירוסטה, כיוון שחלקיקי ברזל קטנים נשארים על המשטח ומחלידים. יש להשתמש בצמר פלדה העשוי מנירוסטה.
• אובדן הברק במשטחי נירוסטה לרוב נגרם כתוצאה משומן שרוף, שאריות אוכל או כתוצאה מנזקי אש. בכדי להמיס שכבה עבה של שומן שרוף, יש לפרוס על המשטח סחבה ספוגה באמוניה ולהמתין בין 10 ל- 15 דקות. להשלמת התוצאה יש לשטוף ולייבש.

בטרם רכישת משטח נירוסטה יש לקחת בחשבון את דרישות הניקוי שלו. כדאי שתחשבו האם תעמדו בדרישות התחזוקה של משטח זה. המראה היפה שלו ילך לאיבוד מהר מאוד ללא הטיפול המתאים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.