איך מנקים נעלי עור?

148232352נעלי עור נחשבות קשות לניקיון, ולכן כדאי להקפיד על תחזוקה נכונה. בין אם מדובר על נעליים או סנדלים מעור, עדיף לנסות ולהימנע מבלאי מצטבר, לכלוך או שחיקה. השאלה איך מנקים נעלי עור קשורה בראש ובראשונה לאופי השימוש. יש נעליים המשמשות לצורך הליכה או יציאה, לעומת אחרות איתן ניתן לעשות ספורט.

עדיף להשקיע ולרכוש נעלי עור באיכות גבוהה מאשר להסתפק בנעליים המיוצרות על ידי חברה לא מוכרת. מי שתוהה איך מנקים נעלי עור חייב לזכור, כי יש קשר בין סוג הניקוי לבין החומר הספציפי ממנו עשויות הנעליים. את מרבית סוגי הנעליים ניתן לנקות עם מטלית רטובה או מגבון רגיל, בעוד את נעלי העור כדאי לנקות עם בד כותנה.

 

להלן מספר טיפים פשוטים אשר יכולים לתת תשובה על השאלה איך מנקים נעלי עור:

1. הסירו את השרוכים טרם הצחצוח
2. השתמשו במרכך עור המגן על הנעליים או הסנדלים מפני שפשוף או התקלפות
3. בררו לגבי תרסיסי הגנה מיוחדים עבור נעלי עור
4. הניחו רפידות בתוך הנעל וכך תמנעו ריחות רעים וחיידקים
5. רחצו וייבשו היטב את כפות הרגליים לפני נעילת הנעליים על מנת לשמר אותן
6. הימנעו מחשיפת הנעליים לרטיבות או לחות
7. אל תכבסו נעלי עור קשות במכונת כביסה
8. נעלי עור רכות אפשר לכבס במים קרים, ובטמפרטורה של 30 מעלות ללא סחיטה
9. את הייבוש של נעלי עור לאחר הכביסה יש לבצע באופן טבעי וללא חשיפה לשמש

איך ארון הנעליים קשור למצב העור?

העצות סביב השאלה איך מנקים נעלי עור קשורות גם לארון הנעליים. בניגוד לסוגי נעליים אחרות אותן ניתן לשמור בתוך ארון ייעודי, נעלי עור מחייבות התייחסות מיוחדת. יש לבדוק את מצבו של ארון הנעליים עוד טרם הרכישה. ודאו שהטמפרטורה בתוך ארון הנעליים סבירה ולא גבוהה מדי. לחות בארון פוגעת ישירות בנעליים, ועשויה להביא לנזקים בלתי הפיכים. באופן כללי, זכרו כי חום מצמק נעלי עור, וגורם לאובדן הגמישות שלהן. מי שמשתמש בנעלי עור יותר מעונה אחת עשוי לסבול מהתופעה הזו.

החוקים והכללים עבור ניקוי נעלי עור תקפים בכל הגילאים. נשים משתמשות בניקוי הנעליים לפני יציאה, בעוד גברים שומרים על נעלי עור עבור עבודה או אירועים מיוחדים. כיום יש דגמים רבים של נעלי עור המתאימים לילדים. גם בנעליים אלו יש לשים דגש על נושא התחזוקה והניקוי הנכונים. את כל המוצרים העשויים עור מומלץ לנקות עם ספוגית לחה, ולייבש עם מטלית יבשה ועדינה. מי שמעוניין להשיג מראה מבריק יכול למרוח על הנעל קרם לחות טרם הניקוי.

לסיכום, נעלי עור נחשבות עמידות לשנים רבות, וכדאי לנקות אותן על פי הוראות היצרן. אמצו את הטיפים לניקוי הנעליים, ותוכלו ליהנות מהן בכל פעם מחדש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.