איך מנקים סיר שרוף?

105942763לא מעט בישולים מסתיימים עם סירים שרופים, ריח חריף ושמנוניות אשר מסרבת לעזוב את המטבח. סירים שרופים יכולים להיות סיוט גדול, במידה ולא מנקים אותם בצורה נכונה. בנוסף, לא נהוג להזמין חברת ניקיון רק עבור ניקיון של סיר שרוף, ולכן המשימה מוטלת על כתפינו.

השאלה איך מנקים סיר שרוף תלויה במספר גורמים. ראשית, יש להכיר את סוג הסיר, ולהבחין בין ניקוי סירי נירוסטה לניקוי סירי מתכת או ברזל. שנית, יש שאריות מזון שניתן לנקות עם חומרים רגילים וקונבנציונאליים. על כל פנים, חשוב להימנע משימוש בתמיסות לא מוכרות או בחומרי ניקיון אשר אינם מיועדים למטבח. בסופו של דבר, זכרו כי המטרה של ניקוי סיר שרוף היא להכשיר אותו לשימוש נוסף.

שלושה טיפים לניקיון מושלם

להלן שלושה טיפים מרכזיים אשר יבטיחו לכם תשובה מושלמת לשאלה איך מנקים סיר שרוף:

1. בישול אבקת כביסה – אבקת כביסה היא חומר ניקוי בעל תכונות ייחודיות. הריח הנעים של האבקה, השילוב בין המרכיבים ההגיינים, ובעיקר האפקטיביות הופכים אותה למצרך חיוני עבור פעולות ניקוי. את היעילות של אבקת כביסה ניתן לראות גם בהקשר של ניקוי סירים שרופים.

כל מה שצריך לעשות על מנת להבריק את הסיר עם אבקת כביסה הוא למלא אותו במים, להוסיף נוזל כלים, ושתי כפיות של אבקת כביסה ולחמם עד רתיחה. מומלץ לערבב מדי פעם את התערובת בעזרת כף עץ, וכך לנקות את הסיר היטב.

2. שפשוף סודה לשתייה – כל עקרת בית מכירה את התפקיד של סודה לשתייה בתור חומר גלם יעיל לניקיון. מסתבר שניתן לייישם את היתרונות של סודה לשתייה גם בעת ניקיון של כתמי שומן עקשניים במיוחד מתוך סירים או מחבתות. אין לשטוף סיר לוהט מברזל יצוק במים קרים, ויש לתת לו להתקרר, אך לאחר מכן ניתן לעבור לפעולת ניקיון יסודית יותר.

פזרו סודה לשתייה בתוך הסיר, שפשפו את הסודה בעזרת ספוג, והורידו את כל הכתמים הקשים. לאחר מכן תוכלו לשטוף כרגיל את הסיר ולהיפרד מהכתמים לתמיד. מנגד, הימנעו משימוש בצמר פלדה אשר יוצר בסיר שריטות ונזקים בלתי הפיכים.

3. תפוח אדמה חתוך – לפעמים המרכיבים הטבעיים נותנים את התשובה האפקטיבית ביותר לשאלה איך מנקים סיר שרוף. מקמו את הסיר בתוך כיור ושטפו אותו במים, פזרו ארבע כפיות של מלח גס ושפשפו את החלק הפנימי של הסיר עם תפוח אדמה גדול וחתוך. לאחר מכן שטפו שוב את הסיר וחזרו על פעולת השפשוף.בשלב האחרון תוכלו לייבש את הסיר על אש קטנה בכיריים. רק כאשר הסיר יבש לחלוטין מרחו עליו בעזרת מגבת נייר כמות קטנה של שמן קנולה, המשיכו לחמם למשך 30 דקות, ונגבו היטב על מנת להיפטר מכל שאריות השמן.

לסיכום, הטיפים עבור ניקוי סיר שרוף אינם דורשים הוצאות, מוכיחים את יעילותם, ויכולים לעזור לכל מי שסובל מתופעות לוואי מטרידות בתום הבישול.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.