איך מנקים קולטי שמש

איך מנקים קולטי שמש?

לכולנו יש דודי שמש בגג הבית או הבניין שלנו, ואלו משמשים אותנו לטובת מים חמים בחודשי החורף והקיץ כאחד. כמובן שעל הדודים מותקנים קולטי שמש, שהם אלו אשר בעצם סופגים את החום של קרני השמש – והם אלו אשר מתרגמים את אנרגיית החום שלו, לטובת חימום המים בבתים שלנו. על כן, כדאי לזכור שמאחר שמדובר על קולטים שהם חשופים בחוץ – הם כמובן גם יכולים להתלכלך לאורך זמן. יש לציין כי קולטי שמש מלוכלכים, יתפקדו פחות טוב לאורך זמן – ולכן כדאי ולהקפיד על הניקוי שלהם.

כמה צעדים לניקוי פשוט

  • ניקוי הקולטים החיצוניים – עולים על הגג שבו מותקנים דודי שמש, ומגיעים לקולטים. בכדי לנקוט קולטי שמש מבחוץ לא צריך יותר מידי. מספיק לקחת מטלית רגילה, ופשוט להסיר את האב והלכלוך מהחלקים השונים של הקולט. אפשר לראות לרוב היכן הצטבר יותר אבק, ולהתמקד באזור זה. שימו לב שעל פעולה זו, כדאי לחזור אחת לתקופה שבין שלושה חודשים לחצי שנה – לרוב אחרי שנה תוכלו להבין מה התדירות הנדרשת.
  • ניקוי הצנרת – אם תפנו מבט לחלק האחורי של קולטי שמש, תוכלו לראות שמאחוריהם יש את הצנרת של דודי השמש. הצנרת הזו, היא זו שמעבירה את החום שנקלט בקולטים, ומעבירה אותו לדוד. זו נקודה רגישה מאד, כי בצנרת יכולה להצטבר אבנית לאורך זמן, וכך להפריע לתהליך החימום. אפשר כמובן לפתוח את הצנרת, ולהשתמש בחומר להסרת אבנית.
  • לקרוא לגורם מקצועי – שימו לב שלא תמיד אנו יכולים לנקוט בעצמנו קולטי שמש. לעתים, החלק החיצוני שלהם לא נגיש במיוחד וניסיון לנקות אותו עלול להסתיים בפציעה – ובאשר לניקיון פנימי, לא לכולנו יש את הידע בכלל להבין איך מנקים אותו, ולכן קוראים לחברת תחזוקה של דודי שמש, שתסייע לנו.

מרגישים את התוצאה

מיד לאחר שתסיימו לנקוט את קולטי השמש, אנו מבטיחים לכם שאתם תחושו בהבדל באופן משמעותי. לפתע המים יתחממו הרבה יותר מהר – ואתם תוכלו ליהנות ממקלחת חמימה ונעימה.