מקלחונים מעוצבים

חמישה טיפים לשמירה על מקלחונים מעוצבים בזמן ניקיון

זכוכית משמשת בין היתר לעיצוב מקלחונים וקל לנקות אותה אם מקפידים על כללי המפתח. חשוב לנקות את המקלחון אחת לחודש לפחות, אך במקביל לדאוג לאוורור של חדר הרחצה כדי למנוע הצטברות לחות ועובש. אפשר להסיר פטריות מקירות המקלחת על ידי שימוש באקונומיקה ולהוסיף חומרים מיוחדים שנמכרים בחנויות "עשה זאת בעצמך". כדאי לבצע את התחזוקה השוטפת של המקלחון על פי הוראות היצרן ולהתייעץ עם אנשי מקצוע בכל מקרה של התלבטות. בנוסף, יש חשיבות גדולה להתקנה של המקלחון. התקנה מקצועית תגן על מקלחונים מפני בלאי ושחיקה ותמנע נזקים בלתי הפיכים.

עצות לכל סוגי המקלחונים המעוצבים

למרות שיש סוגים שונים של מקלחונים מעוצבים, העצות המרכזיות מתייחסות לכולם ללא יוצא מן הכלל. הנה 5 מהן:מקלחונים מעוצבים

  • נקו את הצטברות המים מזכוכית המקלחון לאחר כל מקלחת
  • הקפידו להשתמש רק בסמרטוט יבש, מגב קטן או ג'ילדה כדי למנוע שריטות על הזכוכית
  • התיזו חומץ טבעי על הזכוכית להסרת כתמי אבנית
  • שמנו את הצירים של מנגנון הפתיחה לפחות פעם בשנה
  • השתמשו בחומרי ניקיון שלא מזיקים לפרזול

כפי שניתן לראות, אין צורך ברכישת חומרי ניקיון יקרים כדי לשמור על מראה מבריק ועל תחזוקה תקינה של מקלחונים מעוצבים. כל מה שצריך לעשות הוא להיות עירניים למצב הזכוכית ולהגיב מוקדם ככל האפשר. כך מונעים הצטברות של אבנית ולחות על גבי הזכוכית או מוצרי הפרזול השונים. המטרה היא בסופו של דבר ליהנות מהמקלחון לאורך זמן ולחסוך הוצאות על החלפת דלתות או צירים של מנגנוני פתיחה.

תחזוקה עצמית או מקצועית

בעלי מקלחונים יכולים לשלב בין תחזוקה עצמית לבין הזמנת אנשי מקצוע אחת לתקופה מסוימת. שילוב כזה יכול לסייע לשמור על המראה של המקלחונים וגם לאפשר טיפול בתקלות נפוצות. ברוב המקרים אין צורך בהזמנת טכנאי לניקיון מקלחונים מעוצבים, אך חשוב להקפיד על כללי המפתח המרכזיים. לכל יצרן יש הנחיות שונות לתחזוקה של מקלחוני זכוכית ורצוי להכיר אותן. ההנחיות מופיעות על גבי המוצר.