טיפים לניקוי מרצפות

מרצפות נקיות משפיעות על כל מראה הבית. אין דבר מרשים יותר מבית עם ריצוף נקי, מבריק ומחזיר אור. מרצפות נקיות משפרות את איכות החיים, מעלות את ערך הנכס, ומונעות אבק או חדירה של מזיקים אל תוך הבית. יחד עם זאת, לא כולם יודעים כיצד לבצע ניקוי מרצפות בצורה יעילה ומהירה.

יש סוגים רבים של מרצפות וכל אחד מהם דורש שיטת ניקוי אחרת. עצות סבתא לא מתאימות לכל הסוגים, וטכנולוגיות חדשות המשמשות לבניית מרצפות מחייבות התייחסות מיוחדת. הטיפ הראשון הוא אם כן להכיר את סוג המרצפות שיש ברשותכם. במידה ומדובר על אריחי קרמיקה, גרניט או פורצלן, התייעצו עם אנשי מקצוע ונציגי חברת ניקיון. תוכלו גם לקרוא מידע באתרי אינטרנט, ולברר מה הן הוראות היצרן טרם תחילת תהליך הניקוי.

מטיפול מיידי ועד ניקוי חלודה

להלן מספר טיפים נוספים אשר ישמשו אתכם עבור ניקוי מרצפות בבית, בעסק, במחסן או במפעל:

א. טיפול מיידי – ככל שתקדימו לנקות את המרצפות, כך תוכלו להבטיח תוצאה אפקטיבית יותר. אל תמתינו עד שהכתם ייספג או ייטמע במרצפות ובין האריחים. ספגו במהירות חומרים שנשפכים על הרצפה, ייבשו את האיזור הנגוע, והרחיקו ילדים או חיות מחמד. התמהמהות מזיקה למרצפות בטווח הקצר, ועשויה לגרום נזקים בלתי הפיכים בטווח הרחוק.

ב. הגנה – לקוחות רבים סובלים מפגיעה במרצפות במהלך שיפוצים. ניתן למנוע פגיעות כאלה בקלות במידה ושומרים על אמצעי הגנה. כסו את המרצפות בניילונים או בעיתונים ישנים, בדקו שאין כתמי צבע שנוזלים על הרצפה, ופנו את כל הרהיטים על מנת להגיע גם אל האיזורים הפינתיים והבעייתיים של הריצוף.

ג. חומרי ניקוי – אל תתפשרו על חומרים באיכות ירודה על מנת לבצע ניקוי מרצפות. מצד שני, אין צורך להשקיע בחומר שעולה מאות שקלים על מנת להתמודד עם כתם קטן וכמעט בלתי נראה. קראו היטב את הוראות היצרן על האריזה של החומר, התייעצו עם המוכרים בחנות, והיעזרו בניסיון העבר שלכם. נסו תחילה את חומרי הניקוי המסורתיים והמוכרים, ורק לאחר מכן עברו אל חומרים חריפים. הימנעו משימוש בחומרים כימיים, ובדקו האם החומר עומד בתווי התקן הנדרשים.

ד. בחירת חברת ניקוי – לעיתים לא ניתן לבצע ניקוי מרצפות באופן עצמאי, ויש צורך בהזמנת חברה מקצועית. בשלב הזה עליכם ליצור קשר עם חברה מנוסה, אמינה ובעלת ידע. בקשו הצעת מחיר ממספר חברות, תאמו פגישת ייעוץ עם אחד מנציגי החברה, והקפידו על התאמה בין חומרי הניקוי של החברה לבין סוג המרצפות הקיים.

ה. חלודה – אחד הכתמים המטרידים ביותר ברצפה נוצר כתוצאה מחלודה. הדרך לנקות את הכתם הזה היא לשפוך מעט חומץ טבעי או סינטטי עד 5%, להמתין מספר דקות, ולאחר מכן לשטוף את המרצפות ביסודיות.
ניקוי מרצפות מתחיל ונגמר בגיוס הכלים המתאימים. בדקו אילו מהטיפים רלוונטיים עבורכם, הכירו את סוג המרצפות שיש לכם, ואל תתביישו לפנות אל אנשי מקצוע.