ניקוי המראות

כיצד מנקים את המראות בבית?

המראה היא אחד החלקים החשובים של שגרת החיים התקינה בבית שלנו

כיצד היו נראים חיינו ללא מראות? ובכן, בתור התחלה, משימות יום יומיות רבות היו נהיות קשות לביצוע בצורה משמעותית. סביר להניח שרובנו לא מבינים עד תום עד כמה מראה פשוטה מהווה חלק משמעותי מאוד בחיי היום יום שלנו, משום שמדובר באביזר יום יומי כל כך שאנו מקבלים כמובן מאליו. המראה משמשת אותנו עבור משימות ספציפיות, כמו גילוח או איפור, כאשר אנו מתלבשים ולפני יציאה מהבית. לכן חשוב שנשמור על הניקיון של המראה. כעת נבין כיצד לנקות את המראות בבית.

כיצד מנקים  את המראות בבית, ובאילו חומרים כדאי לנו להשתמש עבור ניקיון זה?

ניקוי המראות

  • באיזה לכלוך מדובר? בהתחשב בחשיבותן הגדולה של המראות לבית שלנו, אנחנו צריכים לדעת איך מנקים אותן בצורה היעילה ביותר. אבל קודם כל, צריך לדעת מה הגורם המלכלך. במראות של חדר מקלחת, במרבית המקרים יהיה מדובר בלכלוך של משחת שיניים, קצף גילוח או מוצרי היגיינה אחרים. במראות של חדר שינה או של סלון, במקרים רבים הלכלוך יהיה של איפור ובעיקר של טביעות אצבעות, ודאי כאשר מדובר במראות שהן חלק מארון.
  • הכלים המתאימים – הכלים המתאימים לניקיון מראות הם אמצעי ניקוי שלא משאירים אחריהם שרידים, כלומר בהקשר זה מוצרי נייר הם קצת פחות איכותיים. עלינו לבחור במטליות רכות ללא סיבים ולא במטליות נייר. עוד דבר שחשוב לנו לזכור הוא שאחד מכלי הניקוי היעילים ביותר עבור מראה הוא בכלל עיתון – שמנקה זכוכיות ולא משאיר אחריו זכר.
  • איך מנקים? בשביל לנקות מראות כמו שצריך, צריך חומרים מתאימים לכך. המפתח לכך הוא ספריי לניקוי חלונות וזכוכיות, ואם מעדיפים חומרים טבעיים יותר אפשר להשתמש גם בחומץ לבן. קיים מגוון רחב בשוק של חומרי ניקוי ייעודיים למראות, כך שאם אתם רוצים מראות נקיות במיוחד השקיעו את הכסף בקנייה שלהם. אגב, כשמנקים את המראה אסור לסגור גם את מסגרת המראה במידה ויש כזו. המסגרת צוברת, בעיקר בפינות, הרבה מאוד לכלוך, וחשוב לנקות אותה עם מטליות לחות בצורה קבועה בכדי שלא תצטבר כמות גדולה מדי של לכלוך שיהיה קשה לנקות אחר כך.

כשאנחנו מנקים את מראות הבית שלנו, חשוב שנזכור שמראה איכותית חייבת להיות נקייה

במידה והמראות בבית שלנו לא יהיו נקיות השימוש בהן ייפגם. אומנם נוכל לראות את עצמנו ולעשות את אותן פעולות שאנו עושים באמצעות המראות, אך כדאי לשמור עליה נקיה וכך היא תישמר לאורך זמן.