כיצד מנקים מכונות תעשייתיות

מדוע חשוב לשמור על הניקיון במכונות התעשייתיות שלנו?

מכונות רבות מרכיבות את התחום הרכב שנקרא מכונות תעשייתיות. מכונות תעשייתיות מסוגים שונים ממלאות תפקידים חשובים רבים בעולם התעשייתי המודרני, וחשוב מאוד לבחור במכונות תעשייתיות איכותיות שיבצעו את התפקידים ויניעו את תהליכי הייצור המגוונים במפעל שלנו. מכונות תעשייתיות, כאמור, יכולות למלא תפקידים שונים בשגרת העבודה התקינה של המפעל – החל במכונות שמעצבות, מחוררות, מחממות או מחברות חומרי גלם ליצירת שלדה ומוצרים מכל סוג, וכלה במוצרים כמו מגרסה שתפקידם לדאוג לפסולת ולמחזור יעיל מגרסהשלה. המכונות התעשייתיות הן, כפי שהסברנו, חלק בלתי נפרד מהעבודה התקינה של כל מפעל ומפעל כשהן למעשה מהוות את התכלית של פס הייצור שאחראי לעבודה החשובה והקריטית ביותר בחיי העסק שלנו – הייצור. ניתן להבין, אם כן, שעל המכונות התעשייתיות שבבעלותנו, שמפעילות הלכה למעשה את המפעל שלנו, עלינו לשמור בצורה האיכותית ביותר שניתן. שמירה על מכונות תעשייתיות מתחלקת לכמה וכמה דגשים עיקריים. בתור התחלה, צריך לוודא שהמכונה התעשייתית שלנו עובדת אך ורק עם מוצרים שמתאימים לה וחפץ זר שיכול לקלקל אותה לא חודר אליה. יש להגן עליה מפני רטיבות, נזקי מזג אוויר וכן מומלץ גם לגבות את מערכת החשמל שלה בכדי שלא ישפרו מעגלים במקרה של קצר. אחד הדגשים החשובים הנוספים לשמירה על המכונות התעשייתיות שלנו הוא שמירה על הניקיון שלהן וניקוי יעיל שלהן באופן שגרתי.

כיצד לנקות בצורה יעילה מכונות תעשייתיות מסוגים שונים?

  • שמירה על הניקיון של מכונות תעשייתיות מתחלקת לשניים: שמירה שגרתית על עבודה נכונה וסביבה סטרילית סביב למכונה בכדי שלא תתלכלך בצורה קיצונית, וכן ניקוי נקודתי שלה אחת לתקופה. שמירה על הניקיון בסביבת המכונה התעשייתית היא חשובה במיוחד, שכן הצטברויות של אבק, אשפה או רטיבות סביב המכונה התעשייתית שלנו יכולים לגרום בה לנזק בלתי הפיך. לכן חשוב לשמור על סביבה נקייה וסטרילית ככל הניתן סביב מכונות תעשייתיות, בשגרה נכונה של שטיפת רצפה (זהירה), פינוי אבק ואשפה והתנהלות זהירה מבחינת מזון ומשקה.

 

  • ניקוי נקודתי של מכונות תעשייתיות משתנה בהתאם לסוג המכונה. מכונות המבצעות תפקיד נקודתי בפס ייצור חייבים בכל מקרה לנקות בחשמל מנותק לחלוטין, באמצעות שימוש בשמן מכונות ובמקרצפים מסוגים שונים בהתאם לעדינות המכונה. מכונות כמו מגרסה, לדוגמה, עלינו לנקות בזהירות בשימוש בשמן וכן לשמור על שגרת פינוי נכונה בכדי למנוע הצטברות של אשפה תעשייתית.

פס ייצור, מגרסה או כל מכונה תעשייתית אחרת – לשמור על הניקיון, לשמור על המכונה

 

כשאנחנו שומרים על הניקיון ויודעים כיצד לנקות את המכונה התעשייתית שלנו בצורה נכונה, בין אם מדובר בתנור תעשייתי ובין אם מדובר במגרסה, אנחנו מבטיחים את העבודה היעילה של המכונה התעשייתית לאורך זמן, גם לאחר שנים ארוכות של שימוש אינטנסיבי בחיי המפעל שלנו.