ניקון האח

כיצד שומרים על הניקיון של האח בבית?

 אם השקעתם והתקנתם קמין בבית שלכם (מה שקוראים לפעמים גם "אח"), הרי שאתם נהנים מאמצעי נהדר של חימום הבית שלכם. זהו לא רק אמצעי יעיל במיוחד לחימום הבית – אלא גם אמצעי יוקרתי למדי, ונעים מאד לשבת ליד האח ולהתחמם בחודשי החורף הקרים. אולם, לצד ההנאה הרבה, כדאי גם להקפיד על ניקיון קבוע של האח. אם מקפידים על ניקיון, האח מתפקד בצורה תקינה, ואין בעיות או הפרעות בחימום שלו. אז מהם הטיפים החשובים לניקיון של האח לטובת חימום הבית?

הכללים שעליהם כדאי להקפיד ניקיון האח

  • תדירות הניקיון – באופן כללי, כשאתם מנקים אח לטובת חימום הבית, כדאי להקפיד על ניקיון קבוע של אחת לשבועיים בתקופה שבה משתמשים בו. אם מדובר על התקופה שבה אתם לא משתמשים בו – כדאי לעשות ניקיון גדול וחד פעמי לפני שהחורף מתחיל, כדי להכשיר את האח לקראת העונה הקרה.
  • מניעת חלודה – לרוב, האח מגיע בתוך תנור מיוחד, ולכן כדאי לשמור עליו נגד הצטברות של חלודה. איך עושים זאת? ישנם חומרים מיוחדים שמיועדים למערכות של חימום הבית. את החומרים הללו מורחים היטב על כל חלקי התנור יאפשרו לכם לשמור עליו נקי לגמרי מהצטברות של חלודה. לרוב זהו יהיו חומרים להברקת נירוסטה – אך כדאי להתייעץ עם היצרן בנוגע לחומר המתאים ספציפית לקמין שלכם.
  • ניקוי של מגירת האפר – כשמשתמשים באופן קבוע באח, יש כמובן הצטברות של אפר. האפר עובר באופן אוטומטי למגירה מיוחדת, אבל אם לא תרוקנו את המגירה באופן קבוע, האפר יתחיל לעלות למעלה, לסתום את התעלות של הקמין, והדבר יגרום לבעיות. לכן, דאגו לרוקן באופן קבוע את המגירה ולמנעו ממנה להתמלא.
  • ניקוי של הארובה – כמובן שכדאי גם לנקות את הארובה של האח באופן קבוע. מתי לנקות אותה? לרוב ניקיון של אחת לחצי שנה יספיק.

ומה אם מדובר על בית נופש?

שימו לב! אם יש לכם מערכת של חימום הבית אבל מדובר על אתר נופש (צימרים וכיו"ב), אתם צריכים עוד יותר להקפיד על הניקיון של המערכת. כדאי לבצע ניקיון שבועי קבוע, ובאשר לניקיון של הארובה שלכם – את זה יש לעשות אחת לחודשיים.