ניקוי מנדפים וארובות – איך עושים את זה?

ניקוי מנדפים וארובות הוא חלק מהטיפול השוטף במערכות אוורור של מטבחים פרטיים ותעשייתיים. כל בעל עסק שיש בו מטבח מן הסוג הזה מחויב להזמין אנשי מקצוע מוסמכים לטובת ניקוי של מערכת נידוף העשן. הניקוי כולל באופן עקרוני את הפעולות הבאות:

  • ניקוי מנדפים
  • ניקוי ארובות
  • טיפול במערכת הסינון

הניקוי מתבצע אחת לשנה או לפי הצורך. הוא מיועד בעיקר עבור מסעדות, בתי קפה, אולמי שמחות, גני אירועים, בתי מלון, מוסדות ציבוריים, מפעלים ועוד. זו שיטת העבודה:

  1. גירוד השומן והמסת השומנים המצטברים בתוך המנדפים והתעלות
  2. שימוש במכונת שטיפה בלחץ גבוה
  3. פיזור חום גבוה ליצירת גימור

תדירות גבוהה של בישולים או עבודה אינטנסיבית במטבח יחייבו ניקוי אחת לשלושה חודשים או אפילו כל חודש.

התקן לניקוי מנדפים וארובות

יש תקן ישראלי ותקן אמריקאי הקובעים כיצד יש לבצע את עבודות הניקוי. מטרת התקנים היא למנוע מצב של שריפה או דליקה כתוצאה מהצטברות שומנים, התלקחות וניקוי לא אפקטיבי. תחזוקה לקויה של מערכות נידוף עשן ומחסור של מערכות כיבוי אש אוטומטיות מסכנים את הציבור הרחב ומחייבים אכיפה מוקפדת. יש לזכור כי מטרתם המרכזית של המנדפים היא לשאוב את האדים והעשן המכילים שומן. בתהליך השאיבה נכנס השומן אל המנדפים ובמקרה של שימוש בלהבות עלול להיווצר מצב של דליקה ושריפה במבנה.

התקן לניקוי  מנדפים וארובות עולה בקנה אחד עם הצורך לשמירה על רמה גבוהה של בריאות והיגיינה. ניקוי מנדפים וטיפול מקצועי בארובות ובמערכות הסינון מצמצמים את כמות הריחות הרעים היוצאים מהמטבח, מונעים מפגעים סביבתיים ומאפשרים תפקוד יעיל לאורך זמן.

ניקוי והקפדה על כללי הבטיחות

ניקוי מנדפים וארובות מבוצע לפי דרישות חברות הביטוח, רשות הכיבוי וההצלה וכמובן משרד הבריאות. אלו גורמים חיוניים בהקפדה ופיקוח על עבודות הניקוי והתחזוקה של מערכות אוורור.

לסיכום, ניקוי המנדפים מבוצע מבחינה טכנית על פי סטנדרטים גבוהים ובשיטות אקולוגיות התורמות לשמירה על איכות הסביבה. את העבודה מבצעים ללא חריגה מכללי הבטיחות ובתיאום מראש מול הלקוח.