ניקיון דלתות מזכוכית

התקנת דלתות כניסה מזכוכית או דלתות פנים מזכוכית יכולה להיות מאד אסתטית, ויש כיום בשוק מבחר גדול של דלתות מעוצבות עם זכוכית מסוגים שונים ובסגנונות רבים. אחת האפשרויות הפופולאריות ביותר הן דלתות כניסה מאלומיניום, המשלבות מתכת וזכוכית במגוון אפשרויות החל מדלת זכוכית חלקה עם מסגרת מתכת, ועד לדלתות כניסה מכוורת של חלונות זכוכית, ובכל המקרים מדובר על זכוכית שקופה או זכוכית אטומה לפי בחירה.

דלתות זכוכית משמשות גם כדלתות כניסה לעסקים ולבתים פרטיים, וניתן לשלב זכוכית גם עם עץ בדלת כניסה, אך ברוב המקרים הדלתות העשויות המתכת הן שמשולבות בזכוכית. אחד האתגרים בדלתות זכוכית מכל הסוגים הוא נקיון הדלתות.

כיצד מנקים דלתות זכוכית?

ניקוי זכוכית של דלת דומה לניקוי חלונות מזכוכית. על מנת לעשות זאת נכון יש להצטייד בחומרי ניקוי מיוחדים ובאמצעי ניקוי שונים. ההבדל בניקוי זכוכיות של דלתות מניקוי חלונות הוא שברוב המקרים זכוכית של דלת היא עבה וחזקה יותר, ולכן אין צורך להיות זהירים עד כדי כך בניקוי דלתות, ובנוסף, דלתות ניתן לנקות משני הצדדים בקלות מה שלא תמיד נכון במקרה של חלונות זכוכית, ובמיוחד חלונות בבניינים רבי קומות המצריכים לעיתים ניקוי מבחוץ באמצעים מיוחדים.

צרכי הניקוי הנחוצים לניקוי דלתות זכוכית הם:

  • מגבים
  • סמרטוטים
  • ספוגים מיוחדים
  • מיכל פלסטיק
  • חומרי ניקוי ייעודיים

הטכניקה הטובה והיעילה ביותר לניקוי איכותי של דלתות מזכוכית היא על ידי שימוש בספוג הטבול בחומר ניקוי זכוכיות או במים, המעורבבים עם מעט חומר להברקת כלים שהוא יעיל לא פחות מחומר מיוחד לניקוי זכוכיות. יש לשים טיפת חומר על הספוג ולעבור על הזכוכית בתנועות סיבוביות, עד שמסיימים את כל שטח הזכוכית של הדלת. לאחר מכן, יש לעבור על הזכוכית עם מגב מיוחד לזכוכיות מלמעלה למטה ומצד לצד, על מנת להיפטר מכל סימני הקצף והסבון שהצטברו על הזכוכית בעת הניקוי עם הספוג. בתום הניקוי יש לחזור על פעולה זו מצידה השני של הדלת באופן דומה.

במידה ואין ברשותכם ספוג מיוחד ניתן להשתמש במטלית או בבד, שגם אותו יש לטבול בחומר הניקוי, ולקרצף איתו את זכוכית הדלת.

השלב האחרון בניקוי דלת זכוכית הוא שימוש במעט חומר לניקוי חלונות מיוחד שניתן להשפריץ אותו על הזכוכית. לאחר ההשפרצה יש לנגב אותו בעזרת מטלית מיקרופייבר נקייה לחלוטין או עיתונים או בעזרת ניירות סופגים מאיכות גבוהה.

בדלתות אלומיניום עם זכוכית ניתן לנקות בדרך זו גם את המסגרת ממתכת ללא חשש לפגיעה בה, ובמידה ומדובר בדלתות עץ משולבות בזכוכית, יש להשתמש עבור מסגרת העץ בחומר ניקוי מיוחד, המתאים לעץ על מנת לא לפגום במרקם המיוחד שלה.

ניקוי זכוכית איננה משימה קשה, ומומלץ לעשות ניקוי דלתות מזכוכית אחת לשבוע, ובמיוחד כאשר מדובר בדלתות כניסה לבניינים, למבני מגורים, לעסקים שונים וכיוצא באלה.

נכתב באדיבות אביגדורי דלתות כניסה לבניין