ניקיון חלונות בשיטות שונות

בסקר שנערך בקבוצות עוזרות בית בארה"ב, עלה כי המטלה הקשה ביותר עבורם, הוא דווקא ניקיון החלונות. חלונות הם דבר בסיסי החובה בכל בית, אך עם זאת כדי לנקותם נדרשים מיומנות, זמן והרבה כוח. רוב החלונות מורכבים מחלונות, תריסים ומסילות, מה שהופך את המטלה להרבה יותר קשה. במאמר הבא, ננסה לסייע לכם במטלה זו, ע"י טיפים מעולים לניקיון חלונות בקלות.

ניקיון חלונות – השיטה הקלאסית והבטוחה

הדרך הראשונה והקלה לניקיון חלונות, הוא דווקא באמצעות מתז חלונות ונייר סופג. יש להתיז מהחומר על החלונות, ולנגב בעזרת נייר סופג, מה שימנע סימני ניגוב מיותרים. את התריסים, מומלץ לפרקם, לשטופם במים, לנגבם ולהחזירם. אך הינם כבדים מידי, או כאשר מדובר בתריסים קבועים, יש לנקותם עם ספוג ניקוי ומטלית מיקרופייבר. הטיפ המנצח במקרה זה, הוא לעבור על כל שלב ועל כל חריץ ביסודיות ולנגב גם את הטיפות האחרונות. את המסילות ניתן לנקות בעזרת שואב אבק. יש לחבר ראש מותאם, בהתאם לגודל חריצי המסילות ולשאוב היטב את כל החריצים. לסיום, מומלץ לעבור עם מטלית לחה על ובתוך החריצים, ולאווררם כמה רגעים.

ניתן למצוא עוד שיטות לניקוי תריסים, כמו השיטה הבאה שעוזרת במקרים בהם החריצים דקים מאוד עד די לא ניתנים לניקוי: יש לרכוש מכונת לחץ אוויר פשוטה (עלול לעלות כמה מאות שקלים, אך זה יהיה שווה את זה), להפעיל את לחץ האוויר על החריצים ובכך להסיר את האבק והחולות שהצטברו פנימה בקלות וללא מאמץ.

 

ישנן חברות שעושות את זה מצוין

כיום ניתן למצוא חברות רבות המספקות שירותי ניקיון חלונות. חברות אלו מגיעות עם ציוד רב ואלו עיקרם: מתז לניקוי חלונות מקצועי שאינו משאיר סימני ידיים וניגוב, מטליות מיקרופייבר איכותיות, מכשיר לחץ אוויר, שואב עוצמתי, מגב וסכין לניקוי חלונות, מכונת ניקוי חלונות בגובה ועוד. ההבדלים בין ניקוי שלכם לזה של חברה יהיו בעיקר בזמן ובקלות שלחברה לוקח לעומת שלכם וכן, לגבי תוצאות והבדלי רמות הניקיון. כאשר מדובר על ניקוי חלונות בגובה, יש לדעת כי חל איסור ע"פ חוק לנקות ללא אישור מיוחד ממשרד העבודה הכולל קורס ניקוי חלונות בגובה והכשרה מעשית. חבר לניקיון חלונות בגובה, תוכל לבצע עבורכם את העבודה בעזרת אנשי צוות המיומנים והמוכשרים לכך. בנוסף, החברה תצייד אותם בציוד מתאים כגון סנפלינג או מנוף בהתאם למצב העבודה.

 

כמה עולה התענוג פחות או יותר?

מכיוון שכל בית מעוצב ובנוי באופן שונה מבית אחר, לא ניתן לומר מחיר אחד על כולם. אבל בגדול, מחירי הניקוי משתנים לפי הפרמטרים הבאים: גודל החלונות, גובה החלונות או הקומה, צד אחד או שני צדדים, עם תריסים ומסילות או בלי, לאחר שיפוץ או רגיל ותדירות הניקיון. ככל שתדירות ניקיון חלונות תיהיה גבוה, כך הסיכוי שתקבלו מחיר מוזל, יגדל.