ונטה לשירותים או לאמבט

על החשיבות של מערכות אוורור ועל הקשר לניקיון הבית

אין שום צל של ספק, כי התפקיד של מערכות אוורור הוא חשוב ומכריע מאד. המערכות הללו מאפשרות לנו לשמור על זרימת אוויר טובה, במיוחד בעונת הקיץ החמה. אי אפשר בעצם לדמיין את חיינו, ללא מערכות האוורור והמיזוג. עם זאת, חשוב להבין גם את הקשר ההדוק בין המערכות הללו לבין הניקיון של הבית. הקשר הזה הוא כפול – גם ברמה של שמירה על הניקיון בתוך המערכות עצמן, וגם בתרומה ובסיוע שלהן לשמירה על הניקיון בתוך הבית.

 בחינת הקשרים בין שני התחומים

  • שמירה על ניקיון המערכת – קודם כל, חשוב מאד לשמור על הניקיון של מערכות אוורור לאורך זמן. הדוגמה המובהקת לכך היא כמובן הניקיון של המזגן. בתוך תעלות המזגן, עלולות להצטבר כמויות עצומות של לכלוך. במקרה הזה, יש לדאוג לניקיון של מערכות אוורור אחת לכמה חודשים – ולרוב באמצעות שואב אבק פשוט, אפשר להוציא חתיכות גדולות של לכלוך. גם אם יש לכם מזגן תחתון, כדאי לשים לב שלא מצטבר בתוכו אבק. רצוי לנקות את המסננים של המזגנים אחת לחודש-חודשיים. בחודשים שבהם לא עושים כלל שימוש במזגן או במערכת האוורור, הסיכוי להצטברות של אבק גדלה פי כמה, ולפני ההפעלה הראשונה, יש לנקות היטב את המערכות.
  • המערכת שומרת על הניקיון – הצד השני של המטבע הוא כמובן שלעתים קרובות מערכות אוורור יכולות לסייע לכםונטה לשירותים או לאמבט בשמירה על הניקיון בבית שלכם. דוגמה לכך היא בחדרי השירותים ובחדרי האמבטיה. בחדרים אלו, יש סיכון גבוה יותר של רטיבות, וכתוצאה מכך – התפתחות של עובש בקירות. איך אפשר למנוע בעיות של עובש ושל רטיבות? כמובן באמצעות מערכות אוורור מתאימות! מערוכת אלו נקראות לרוב מערכות ונטה. המערכות הללו בעצם מופעלות באופן אוטומטי ברגע שנכנסים לחדר הרחצה או לשירותים. המערכות לא רק יוצרות אוורור וזרימת אוויר כך שהשהות תהיה נעימה. הן גם מייבשות היטב את האזור, מונעות רטיבות, וכתוצאה מכך – מונעות עובש.

 קשר שאי אפשר לבטל

אם כן, הקשר בין עולם הניקיון לעולם האוורור, הוא הרבה יותר חזק ממה שרובנו מדמיינים! חשוב מאד להמשיך ולחזק את הקשר ביניהם, כי בעצם, אלו תחומים שאי אפשר לנתק אחד מהשני.