מים רכים

שטיפת כלים עם מים רכים

המים הנמצאים בברזים בישראל מוגדרים בתור "מים קשים" ויש איתם מספר בעיות. ראשית, הם מכילים כמות גדולה של סידן, מגנזיום ואבנית המשאירה כתמים לבנים על הכלים שיוצאים מהמדיח. מי שרגיל לשטוף כלים עם מים מן הסוג הזה יכול לחוש במהירות את היתרונות של מים רכים.

שנית, מים קשים יוצרים נזקים מצטברים לצנרת ואף גורמים סתימות, פיצוצים ונזילות. הטעם שלהם מוזר ותפל ושתייתם מלווה בלא מעט סכנות בריאותיות. האבנית בתוך המים נוצרת כתוצאה מהמפגש בין מים קשים עם מים חמים ולכן היא נפוצה גם בקומקומים חשמליים.

מים רכים

מהם מרככי מים ומה היתרונות שלהם?

על פי ההגדרה המקובלת, מים רכים מכילים עד 20 מ"ג סידן לכל ליטר מים. לצורך השוואה, מים קשים מכילים 80-120 מ"ג סידן לליטר מים בעוד מים קשים מאוד עלולים להכיל מעל 120 מ"ג לכמות דומה.

לא חייבים להתפשר על מים קשים בברז וכיום ניתן להתקין מרככי מים בכל דירה או בית. זהו מתקן המורכב על גבי קווי הובלת המים ולו יתרונות משמעותיים:

  • סילוק יוני המגנזיום והמימן הפחמתי מהמים
  • החלפת יוני המגנזיום והפחמן ביוני נתרן הניתנים להמסה
  • שמירה על איכות המים גם לאחר מפגש עם מים חמים או חומרי ניקוי
  • חיסכון בצריכת אנרגיה של 10%

ההשפעה הברורה ביותר של מרככי מים באה לידי ביטוי בעת שטיפת כלים. במקום לבזבז שעות ארוכות על שפשוף חסר תועלת של כתמים לבנים מהכלים, אפשר להתקין את המרככים וליהנות מתחושה נעימה וניקוי מהיר.

לסיכום, גם מי שעושה כלים לעיתים רחוקות או משתמש במדיח כלים צריך לדעת להעריך את החשיבות של מרככי מים. הם תורמים לחיסכון בהוצאות, משפרים את איכות החיים ומונעים נזקים בריאותיים בטווח הקצר והארוך.