איך לנקות מסך LCD?

מסכי ה- LCD השתלטו בשנים האחרונה על חיינו: בטלוויזיה, במחשבים, במסגרות ובמצלמות דיגיטליות, במכשירי GPS ובאביזרים רבים. איך מנקים את המסכים הרגישים מבלי לגרום להם נזק? על כך במאמר שלפניכם.

179073922
אם יש לכם מכשיר עם מסך LCD ותהיתם כיצד ניתן לנקות אותו מאבק, לכלוך, כתמים וטביעות אצבעות, ליקטנו עבורכם כמה עצות טובות בנושא זה.
השתמשו במברשת להסרת אבק. לפני שאתם מנקים את המסך באמצעות תרסיס ומטלית, חשוב להסיר את האבק מהמסך, כדי שלא ייווצר בוץ שיימרח על כך המסך. בחנויות המחשבים ניתן למצוא מברשת עדינות שבאמצעותן תוכלו לנקות את האבק מהמסך, ממקשי ההפעלה ומחריצים שבאזורי החיבורים, אותם אזורים שלא תוכלו לנקות באמצעות המטלית.
השתמשו במטליות עדינות המיועדות לצורך ניקוי LCD. עצה זו אמנם נשמעת טריוויאלית בהתחלה, אבל מסתבר שהיא איננה מובנת מאליה. זאת מאחר והאינסטינקט הטבעי שלנו הוא להשתמש בנייר סופג או במטליות אחרות שאינן מתאימות לצורך מטרה זו. אביזרים אלה עלולים לשרוט את המסך, להשאיר לכלוך נוסף, כתמים ואפילו לגרום לנזק. אפשר להשתמש במטליות מיקרופייבר עדינות, אשר מתאימות לניקוי המסכים האלה. לביצוע ניקוי יסודי, החזיקו את גב המסך ביד החלשה שלכם, והשתמשו בידכם החזקה כדי לבצע את פעולת הניקוי.
השתמשו בנוזל המתאים לניקוי מסכי LCD. חשוב לזכור שתרסיסים ניקיון המיועדים למטרות שונות (למשל נוזל כחול לניקוי חלונות), עשויים להסב נזק למסך. השתמשו בנוזל מיוחד, שבו ערבבו מים עם אתנול טהור. נוזל זה ניתן להשיג בדרך כלל בחנויות מחשבים. זכרו שאין לרסס את הנוזל ישירות על גבי המסך! יש לרססו על המטלית ובאמצעותה לנגב את המסך בעדינות ובתנועות סיבוביות. גם אם יש על המסך כתם עיקש, אל תנסו לשפשף ולקרצף אותו. המשיכו לנקות בעדינות. בסופו של דבר הכתם ייעלם.
טיפ לסיום: נקו את המסך אך ורק כשהוא כבוי. הדליקו אותו רק לאחר שהוא התייבש לחלוטין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.