איך לנקות את הג'קוזי הביתי שלכם?

אין שום ספק ששימוש קבוע באמבטיית ג'קוזי הוא פינוק אמיתי. מדוב רעל אפשרות להירגע ולנוח בסופו של יום עבודה עמוס, ולתת לזרמים החמים והנעימים לעשות את שלהם. עם זאת, כמובן שכמו כל חלק אחר בבית שלכם – את הג'קוזי חשוב מאד לנקות. קחו בחשבון שאם מזניחים אותו, לא יהיה רחוק היום שבו תצטרכו להזמין שירותי תיקון ג'קוזי, שהם יקרים למדי. את הצורך בתיקון של הג'קוזי אפשר כמובן למנוע, אם פשוט מקפידים על ניקיון ברמה גבוהה מאד. במאמר זה, נסקור מספר טיפים מרכזיים שיעזרו לכם להבין איך לנקות את הג'קוזי בצרוה הטובה ביותר – ואיך למנוע מצב שבו תצטרכו להזמין שירותי תיקון ג'קוזי.

 כך תנקו את הג'קוזי בכמה צעדים

  • רכשו נוזל לניקוי אמבטיות – באופן כללי, כשאתם רוצים לנקות אמבטיותניקוי הג'קוזי ג'קוזי יש להצטייד בחומרים ייעודיים לכך. את חומרי הניקוי אפשר למצוא ברוב המקרים בחנויות הניקיון השונות, ויש לציין בפני המוכר שאתם מעוניינים בניקוי הג'קוזי שלכם, והוא כבר יספק לכם את המוצר הנדרש. שימו לב שיש להשתמש בחומרים אלו אך ורק כשהג'קוזי מלא במים. כלומר – קודם כל, יש למלא את הג'קוזי במים, ורק אז לשפוך את הכמות הרצויה לתוך הג'קוזי. אין צורך לשפשף או לעשות דבר מה, והחומר פועל מעצמו. באשר לכמויות – זה תלוי כמובן בגודל הג'קוזי שלכם, ובהמלצות היצרן שרשומות על האריזה.
  • שימוש בטבליות למדיח כלים – תתפלאו מאד לגלות ,אבל כדי לנקות ג'קוזי באופן קבוע אתם צריכים לא פחות ולא יותר מאשר טבליות הניקוי של המדיח שלכם! אותם חומרי ניקוי פעילים שיעילים לניקוי כלים המלוכלכים במדיח – הם גם יעילים מאד להסרת שומנים ולכלוכים מהג'קוזי שלכם, ומכאן היתרון הניכר שלהם. עם זאת, הג'קוזי שלכם הוא לרוב גדול יותר מהמדיח שלכם, ולכן רצוי להצטייד ב3-6 טבליות שונות (תלוי בגודל הג'קוזי שלכם).
  • הפעלת משאבות העיסוי – השלב הבא הוא פשוט למדי – פשוט מפעילים את משאבות העיסוי של הג'קוזי – אלו שלרוב יוצרות בועות וזרמים נעימים. מה שהן יעשו זה פשוט לערבב בצורה טובה יותר את חומרי הניקוי של הג'קוזי. שימו לב שאם אתם שמים לב שנוצר קצף שמתחיל לעלות על גדותיו – יש להפסיק את הפעילות באופן מידי. בכל מקרה, לא מפעילים אותן ליותר מ10 דקות ברצף.
  • ניקוז – בשלב הבא של ניקוי ג'קוזי אתם פשוט פותחים את מכסה הביוב ונותנים לכל להתנקז החוצה – ואתם כבר תשימו לב שהאמבט מבריק ממש. יש להניח שרוב החומרים יצאו החוצה ויתנקזו. אם שמתכם לב ללכלוכים שלפתע הצטברו על הקרקעית לא צריך להיבהל – מעבר עם מטלית פשוט יסלק אותם סופית. 

כל כמה זמן מנקים?

תלוי מאד מה תדירות השימוש שלכם. אם זה שימוש קבוע ויומיומי כדאי מאד להקפיד על ניקיון של אחת לשלושה-ארבעה חודשים. במקרים של תדירות נמוכה יותר – גם ניקיון שנתי יכול להספיק.