איך לנקות מכשירי חשמל?

מכשירי חשמל הם חלק בלתי נפרד מסביבת המגורים והעבודה שלנו. במאמר הבא נסביר איך מנקים אותם ונדגיש מדוע חשוב לבצע עבודות חשמל תקופתיות

קשה לתאר את החיים המודרניים ללא מכשירי חשמל. הם מלווים אותנו לכל אורך שעות היום, נמצאים בבית ובעבודה ובזכות הטלפונים הניידים גם נכנסים לתוך הכיסים והבגדים. יחד עם זאת, לא כולנו משקיעים את המשאבים הנדרשים בניקוי מכשירי חשמל. זו טעות נפוצה שגורמת לבלאי ושחיקה במכשירים.

חשוב לנקות את מכשירי החשמל אחת למספר שבועות ובעיקר להקפיד על כללי המפתח:ניקיון מוצרי חשמל

א. בחירת חומרי ניקוי ייעודיים – יש חומרי ניקוי ספציפיים המתאימים למכשירי חשמל. חומרים אלו יכולים להיות רב-תכליתיים ולשמש גם לניקוי רהיטים, משטחי עבודה או שיש, או לחילופין חומרים ספציפיים. הדרך לדעת האם מדובר על מוצר שמתאים לניקוי מכשירי חשמל היא לקרוא את ההנחיות המופיעות על האריזה.

ב. התאמת הניקוי לסוג המכשיר – אחד הדברים החשובים ביותר הוא להתאים את אופי הניקוי לסוג המכשיר החשמלי. את התנור מנקים עם ספוג ומים רותחים ועבור הדלת משתמשים באבקת סודה לשתייה ומים. את המקרר מנקים אחרי שמרוקנים את מוצרי המזון, בעזרת חומרים ידידותיים לסביבה או עם ערבוב מיץ לימון, חומץ וסודה לשתייה. לעומת זאת, את הטוסטר מנקים עם מטלית לחה להסרת הפירורים, חומר מסיר שומנים ונייר סופג.

ג. חברת ניקיון – רצוי להשקיע אחת למספר שבועות בניקוי מקצועי של מכשירי חשמל בבית או בעסק. ניקוי מן הסוג הזה שווה את ההשקעה בגלל שהוא מונע עוגמת נפש, חוסך בעיות ומייצר סביבה בטיחותית ונעימה. הניקוי המקצועי מבוצע תוך ניתוק מערכת החשמל והקפדה על הוראות הבטיחות.

מה הקשר בין ניקוי ועבודות חשמל?

עבודות חשמל יכולות לחסוך את הצורך בהוצאות גבוהות על ניקוי המכשירים השונים בבית. ראשית, העבודות מאפשרות התאמה של מערכת החשמל להספק הנצרך על ידי המכשירים. התאמה מונעת לכלוך והשחרה של שקעי חשמל ברחבי הבית או העסק. שנית, אנשי מקצוע עם הסמכה בתור טכנאים מבצעים את העבודות על בסיס היכרות שלהם עם התחום. הם יכולים להמליץ על שיטות חדשות לבצע את הניקיון ולעמוד לרשות הלקוח בכל מקרה של התלבטות.

רצוי לרכז את שירותי החשמל תחת קורת גג אחת ולא לחכות לתקלה במכשירים הקיימים. אם הניקוי לא משיג את המטרות המקוריות ומכשירי החשמל יוצאים מכלל שימוש, יש לנתק אותם ולהביאם למעבדה. לחילופין, אפשר לתאם עבודות חשמל וניקיון בבית או במשרד. עבודות אלו חוסכות זמן עבור הלקוח והן מתאימות לכל סוגי המכשירים.

לסיכום, מכשירי החשמל הם בין הפריטים הרגישים והיקרים בבית. שמירה עליהם כוללת תחזוקה תקופתית ושמירה על עירנות לצורך טיפול מהיר. יש לנתק את המכשירים מהחשמל בכל פעולת ניקיון ולקרוא היטב את הוראות היצרן.

באדיבות – א.ד שמש חשמלאי בבת ים