איך מנקים ציוד למסעדות?

הניקוי של ציוד נירוסטה במסעדות הוא עניין חשוב מאד, שאין להקל בו ראש. מעבר לצורך הברור לשמור על ההיגיינה של הציוד, הרי שלניקיון של הנירוסטה יש משמעויות נוספות. כשמנקים היטב את הנירוסטה, מקלים עליה ליצור שכבת אל-חלד ולמנוע אפשרות להיווצרות של חלודה. כמו כן, יש לזכור שהנירוסטה איננה כמו משטחי מתכת אחרים, ולכן שימוש בכלים או בחומרים מסוימים לניקוי מתכות, לא יתאימו בהכרח לניקוי ציוד למסעדות, ולכן יש לעקוב אחרי ההוראות הבאות.

הכללים לניקוי ציוד למסעדות

שימוש בחומרים ייעודיים – לפני הכל, מצטיידים בחומרי ניקוי ייעודיים עבור ציוד למסעדות מנירוסטה. אלו לא חומרי ניקוי שהם כללים, אלא ספציפיים, ויש לבדוק על התווית שלהם ועל התיאור שלהם (ואף לחפש עליהם מידע באינטרנט), בכדי לוודא שהם מתאימים לניקוי הנירוסטה. כמו כן, רצוי שלא להשתמש בכלי ניקוי קשים כמו צמר פלדה – שכן אלו גורמים לחיכוכים על הנירוסטה, ואף לחשמל סטטי שיוצר חלודה.
שימוש במים – כמובן שכדי לנקות נירוסטה יש להשתמש במים שמסייעים לנו להסיר כתמים שונים מהציוד, אך יש להשתמש בהם בזהירות. בשום פנים ואופן, אין להתיז מים עם צינור על ציוד הנירוסטה. הסיבה היא שבהתזה המים נכנסים לחלקים הפנימיים של הנירוסטה, לא נוכל לייבש אותם, וכך תיווצר חלודה.
טיפול בשומן – אם יש שומן שרוף על הנירוסטה אשר התקשח וכעת אתם לא מצליחים להסיר אותו עם חומרי הניקוי הרגילים, יש להשתמש פשוט במטלית, להטביל אותה באמוניה, לנקות את הציוד עצמו, ולאחר כרבע שעה לשטוף במים ולייבש שוב.
טביעות אצבעות – אחת התופעות הבעייתיות על ציוד למסעדות היא של הופעת טביעות אצבע על המשטח המבריק. בכדי להסיר אותן, לא צריך לשבור את הראש – לוקחים חומר לניקוי חלונות, שברוב המקרים יעיל מאד.

ליהנות מציוד נקי ומבריק

יש לזכור שאפשר כמובן להשלים את משימת הניקוי של הנירוסטה בעזרת ציוד הברקה מיוחד לנירוסטה, שמאפשר לכם ליצור מראה של ציוד מלא ברק, וכך אתם משלימים את פעולת הניקיון בצורה נהדרת.