טיפים לניקיון לאחר שריפה בבית

ניקוי לאחר שריפה – טיפים לכל החדרים בבית

ניקיון לאחר שריפההבית או העסק שלכם עבר שריפה? אין לנו ספק שמדובר במקרה מורכב ורציני מאד, אולם לאחר שהשריפה כבתה, הגיע הזמן להתחיל ולשפץ את המקום. השיפוץ צריך להתחיל כמובן בניקיון כולל של המקום. יש להניח שנזקי השריפה הותירו אחריהם לא מעט לכלוך, חוסר סדר וכמובן פיח. חשוב מאד לציין שאך יש לכם ריהוט אשר רק התלכלך כתוצאה מהשריפה אך לא נהרס – אפשר בהחלט לשמור עליו. אם כך, איך אפשר לעשות זאת, ומה צריך לדעת?

טיפים לניקיון יעיל לאחר השריפה

  • ניקיון המטבח – החפצים הדליקים ביותר שיש באזור המטבח הם בעיקר מכשירי החשמל למיניהם – המיקרוגל, התנור, המדיח, וכיו"ב. אפשר שהם יהרסו לאחר השריפה, אבל יש חלקים אחרים שבהחלט אפשר לנקות. לרוב, אפשר לנקות היטב את הכיור ואת הארונות (כל עוד מדובר בארונות שאינם עשויים מחומר דליק כמו עץ), וכך אפשר לשמור על רוב המטבח נקי ושלם לגמרי.
  • ניקיון הסלון – יש כמה פריטים שעלולים בהחלט לגרום לדליקה באזור הסלון, או לגרום להפצה של השריפה: יש שטיחים, ספות וכורסאות שבהחלט עלולים להיות דליקים. מנגד, אם הם נותרו שלמים אך מלוכלכים – יש לעשות שימוש בחומרי ניקיון אשר מתאימים לניקוי של בדים, עור, וכיו"ב לטובת הסרת הלכלוך.
  • ניקיון חדר האמבטיה – אזור שפחות נוטה להישרף, אך גם בו יש אזורים רגישים – שטיח האמבטיה, וילון האמבטיה, וכן מוצרי חשמל שיש בסביבה כמו מכונת הכביסה עלולים לגרום להתפרצות הדליקה. יש לשים לב שבכדי לנקות את האמבטיה או המקלחת, יש לעשות שימוש בחומרים לניקוי שמיועדים אליהם באופן פרטני, בכדי שיהיה ניתן להסיר את הכתמים הקשים של הפיח.

 

האם אפשר לנקות לבד?

יש מקרים שבהם לאחר דליקה קטנה יחסית, אתם תוכלו לקנות בעצמכם את הנזק שהשריפה עשתה. כך למשל אם הייתה שריפה נקודתית וקטנה במטבח שכיביתם לאחר דקה, או שכובתה באמצעות ספרינקלרים – אפשר בהחלט לנקות את האזור. לעומת זאת, אם הייתה זו שריפה גדולה מאד – כדאי ליצור קשר עם חברת ניקיון מקצועית שתסייע לכם.