איך מנקים את הבית לאחר הצפה – מדריך

יש לא מעט סיבות אשר בעטיין אנו מגלים כי הבית בו אנו מתגוררים ספג נזקים כאלה ואחרים כתוצאה ממקרה של הצפה שפקד אותו. אין כל צל של ספק כי מדובר במצב לא נעים כלל בלשון המעטה. השאלה איך מנקים את הבית לאחר הצפה תקפה גם בחורף וגם בקיץ. הצפה יכולה להיגרם כתוצאה מסיבות רבות. מרזבים תקולים, פינוי לא נכון של מי גשמים, רטיבות בתוך הקירות ובעיות אינסטלציה הם רק חלק מהגורמים המסכנים את רמת החיים בבית. יחד עם זאת, אפשר להתעודד בעובדה שהיום קיימות שיטות בדוקות ומוצלחות להתמודדות עם הצפה.

בשלב הראשון של ניקוי הבית לאחר הצפה חשוב מאוד לפנות את כל המים ולייבש את האיזור. אין טעם לנקות את הקירות או את הרצפה, כל עוד כמויות המים גדולות מהרגיל. את השאיבה של המים כלפי חוץ או אל הביוב ניתן לבצע באופן עצמאי, עם צינור פלסטיק קצר. אפשרות אחרת היא להזמין שירותי פינוי ושאיבה. בשלב השני ניתן להתחיל בניקיון עצמו ולהתמקד בעיקר בחדרי השינה, בסלון ובמטבח.

כיצד לטפל בהצפה

טיפים עבור ניקיון הבית

להלן מספר טיפים שיכולים לעזור לכל מי ששואל איך מנקים את הבית לאחר הצפה:

א. השתמשו במגבות בד ולא במגבות נייר – שימוש בנייר עלול להתגלות כבזבזני מאוד בעת ניקיון של הבית לאחר הצפה. יש צורך בכמות עצומה של מגבות נייר על מנת לייבש את הבית, בעיקר במקרים של הצפות חמורות.

ב. הימנעו משימוש יתר בחומרי ניקיון – באופן עקרוני, ניתן לחסוך בהוצאות ובזמן באמצעות ניקיון של הבית עם המים שכבר נמצאים בחדרים ועל הרצפה. נסו לנקות את הבית עם המים הנקיים וכך תוכלו לקצר את התהליך באופן משמעותי.

ג. פתחו את החלונות לצורך אוורור – שימוש במזגן או באוורור טבעי של הבית תורם לייבוש מהיר שלו. פתחו את החלונות כבר בשלבי הפינוי של המים והשאירו אותם בצורה כזו לאורך מספר שעות ברציפות. לאחר מכן תוכלו לסגור את החלונות ולחזור לבי