איך מנקים את המקרר לקראת פסח?

חג פסח הולך ובא, ואתם כמובן רוצים לנקות את המקרר שלכם היטב לקראת החג. יש משפחות שבהן מנקים את המקרר קודם כל מטעמי כשרות – משום שיש לדאוג שבמקרר לא יישאר אפילו גרגר של חמץ, ולכן יש לדאוג לניקיון מוחלט שלו. אולם, גם בקרב משפחות שבהן לא דואגים בהכרח לפנות את כל החמץ – עדיין פסח הוא הזדמנות מעולה עבורן לניקיון מלא של המקרר, ריקון שלו מכל מיני מאכלים ישנים, העלמת פירורים, ועוד. יש לזכור ששמירה על ניקיון קבוע במקרר לא רק הופכת אותו לנעיםיותר – אלא גם יעיל יותר. כך מונעים חדירת פירורים ולכלוך לתוך המנוע ושאר הרכיבים החשמליים של המקרר, ועוזרים לו לתפקד בצורה טובה ויעילה יותר. אם כך, איך מבצעים את הניקיון היעיל?

ליאור ניקיון

 

כמה טיפים לניקיון יעיל במיוחד למקרר

  • פינוי האוכל – את הניקיון תמיד מתחילים בריקון של המקרר ופינוי כל המאכלים שיש בתוכו. לרוב, כאשר מתחילים לפנות את המקרר וגם את המקפיא, מגלים לפתע כל מיני מאכלים שלחלוטין שכחנו מקיומם. לרוב, זו הזדמנות טובה להיפטר מהם – אם לא נגעתם בהם חצי שנה, כנראה שממילא לא תיגעו בהם שוב בזמן הקרוב, והם סתם תופסים לכם מקום. ערכו את המיון בזהירות, זרקו את מה שלא צריך – ואת היתר אחסנו בינתיים בחוץ. רצוי להשתמש בצידנית אחת או שתיים, לשמירה על מזונות שחייבים להיות בקירור תמידי, בזמן הניקיון.

 

  • הפשרת המקפיא – זהו שלב שלא תמיד יש בו צורך, אבל אם צריך – חובה לעשות אותו ואסור לדלג אליו. השאלה היא האם במקפיא שלכם הצטברו כמויות גדולות של קרח או לא. אם לא -אפשר לדלג לשלב הבא. אם כן – מנתקים את המקרר מהחשמל, ודואגים שיפשיר היטב והקר יימס. שימו לב שהתהליך עלול לקחת כמה שעות, ולכן כדאי להתחיל בשלב זה עוד כמה שעות לפני הניקיון של המקרר עצמו, כדי לחסוך בזמן.

 

  • ניקוי מדפים ומגירות – בשלב הבא, מנקים את כל המדפים וכל המגירות של המקרר. לא עושים זאת כשהם בתוך המקרר, אלא מוציאים אותם החוצה בזהירות. כך יהיה הרבה יותר נוח לנקות אותם. את הניקיון שלהם אפשר לבצע עם מטלית רטובה, ואם צריך להשתמש בחומר לניקוי כתמים עקשנים מה טוב – אך לרוב ניקיון פשוט הוא כל מה שאתם צריכים. שימו לב שאפשר שבתהליך הוצאת המדפים והמגירות יפלו פירורים החוצה – זה זמן טוב לטאטא את כל האזור מסביב למקרר.

 

 

ונשאר רק ניקוי פנים המקרר

עושים זאת כשהוא מרוקן מכל המזון, מכל המדפים ומכל המגירות. משתמשים במטלית, ואפשר כמובן גם בחומר ניקיון שקניתם – או בחומרים טבעיים כמו סודה לשתייה. יש לנקות עד שהוא יבריק – ולאחר מכן מרכיבים הכל בחזרה, ומחזירים את האוכל.

 

באדיבות ליאור ניקיון