איך מנקים כלי עבודה חשמליים בלי להרוס

חשוב מאוד לשמור על ניקיון כלי העבודה

כלי עבודה חשמליים הפכו תוך עשרות שנים ספורות למוצרי חובה לפני כל פרויקט בנייה או נגרות, בין אם ביתי או עסקי. למעשה, תלותנו בכלי עבודה חשמליים הפכה להיות רבה כל כך, עד שכיום מעטים מאוד האנשים אשר יודעים ונוהגים לעשות שימוש באלטרנטיבות המקוריות, כגון הברגה ידנית באמצעות מברג, או ניסור באמצעות מסור ידני ולא ג'קסון או מסור דיסק. מאחר והתלות שלנו בתפקודם התקין הינה מוחלטת, חשוב מאוד לשמור על תחזוקה נאותה של כלי העבודה החשמליים אשר ברשותנו. תחזוקה קפדנית כוללת שימוש לפי הוראות היצרן, ללא העמסה מעבר ליכולות הכלי, ושמירה על היגיינה וניקיון של החלקים השונים בכלי הספציפי. יש לזכור כי למרות הרושם הראשוני שלהם ככלים קשוחים ועמידים, כלי עבודה רבים מכילים חלקים עדינים, אשר מצריכים טיפול קפדני.  

 

ניקוי איכותי של כלי העבודה חייב לכלול את השלבים הבאים

כאמור, תחזוקה קפדנית של כלי עבודה חשמלי יכולה בהחלט להאריך את חיו בשנים רבות נוספות, ולדאוג לכך שההספק וכוח העבודה שלו לא יפחתו עם התארכות זמן השימוש בו. תחזוקה קפדנית של כל כלי עבודה תלויה בהנחיות היצרן לדגם הספציפי, אך ישנן מספר המלצות כלליות אשר ניתן ורצוי ליישם באופן רוחבי לכל כלי עבודה, רוב ההמלצות הנ"ל נוגעות לשמירה על ניקיון הכלי. ניקוי איכותי של כלי העבודה, חייב לכלול את השלבים הבאים:

  • ניקוי מהיר לאחר כל ביצוע עבודה: כלי עבודה כדוגמת דיסק חיתוך, מקדחה או ג'קסון, נוטים לצבור עליהם במהלך העבודה חלקיקים רבים של זוהמה. מעבר מהיר עם מטלית על הכלי לאחר סיום העבודה, יצמצם את מספר חלקיקי הלכלוך החודרים עמוק למערכות הכלי, ויחסוך מאמץ בניקיון ייסודי יותר.כלי עבודה
  • פירוק הכלי לחלקיו: כלי עבודה מורכבים מחלקים רבים, אשר עבודה משותפת שלהם מספקת את הכוח להפעלת הכלי. רוב הכלים, ניתנים לפירוק ראשוני ללא שימוש בהברגה, ולפירוק משני יסודי יותר. פירוק משני אל תנסו לבצע ללא מידע על הדגם הספציפי שברשותכם, אך מומלץ ורצוי אחת לחודש לפרק את החלקים הניתנים לפירוק ישיר (מכסה ההכנה ותבנית ההברגה בדיסק, המסורית הידית והמגנים בג'קסון וכדומה) ולנקות אותם בצורה קפדנית.

חשוב לרכוש את כלי העבודה החשמליים מספק מומחה אשר ידע לתת עצות בנוגע לתחזוקתם השוטפת

למרות כל מאמצי השמירה על ניקיון קפדני והתחזוקה האיכותית, כלי עבודה באיכות ירודה אשר נרכש מספק לא אמין, קרוב לוודאי יאכזב אתכם בטווח הקצר והארוך כאחד. יש לרכוש כלי עבודה רק מספק מומחה, אשר מסוגל לספק לכם הוראות תחזוקה מקצועיות, ולהתאים לכם את הדגם הספציפי המתאים ביותר לצרכיכם.