איך לנקות גריל גז

איך מנקים גריל גז

עם ישראל אוהב לעשות על האש ובעונת האביב עד בו החורף ניתן לראות אלפי משפחות הנהנות מפיקניקים בטבע שבהם הם צולים בשרים שונים על האש. טרנד זה קיים גם בבתים פרטיים רבים שבהם

נוהגים בעלי הבית לארח חברים ובני משפחה בשבתות או בחגים ולעשות
על האש כמו שכולם אוהבים. מעבר לגריל הפחמים המסורתי, ניתן למצוא כיום גריל גז  שמאפשר צלייה מקצועית של הבשרים ועם זאת חשוב לדעת שגרילי הגז המקצועיים בנויים כך שכל השומנים מטפטפים ומתנקזים אל תוך מערכת איסוף השומנים שנמצאת בתחתית הגריל כך שאין צורך בהתעסקות עם כל הלכלוך  שיש עם גריל פחמים רגיל.
היתרונות הגדולים של גריל גז באים לידי ביטוי בכך שגריל זה נחשב ליותר בטיחותי בכל הנוגע לכוויות, מכיוון שהוא מגן על הטבח באופן הרבה יותר יעיל מגריל פחמים פשוט. בנוסף לכך, גריל פחמים הוא בעל הספקים הרבה יותר טובים ממתקני גריל אחרים, וניתן לצלות את הבשר מהר יותר ובכמות גדולה יותר. יתרונות אלה ואחרים הביאו רבים לרכוש גרילים אלה בגדלים שונים, אבל רבים שואלים כיצד לנקות גריל זה ואיך לעשות זאת בדרך היעילה והנוחה ביותר.

כך תנקו גריל גז

ניקוי גריל גז הרבה יותר קל ממה שחושבים, ובדרך כלל נעשה הדבר ללא עזרת מכשירים מיוחדים, מברשות שונות וכדומה. צורת הניקוי השכיחה ביותר והיעילה ביותר של גריל גז נעשה בשלבים הבאים:

1. יש להניח שקית ניילון על הקרקע ועליה עיתון.
2. יש להשכיב את הגריל על גבי העיתון.
3. יש לרסס את הגריל בנדיבות עם תרסיס לניקוי תנורים ולכסות בשכבת עיתון נוספת מעל.
4. יש להשאיר את הגריל במצב זה ליממה וחומר הניקוי כבר יעשה את העבודה.
5. למחרת יש להסיר את העיתון הרווי בשמן ולהשליך לפח האשפה ורצוי ללבוש כפפות בעת הפעולות הללו.
6. יש לשטוף את הגריל באופן יסודי ולאחר מכן עם מים וסבון.
7. השלב הסופי הוא להפעיל את הגריל במשך 30 דקות על חום גבוה, כדי לטהר את כל מה שנשאר על הגריל לפני השימוש בו לצלייה חדשה.

איך לנקות גריל גז

כאשר רוכשים גריל חדש מומלץ לשרוף את השמנים המגנים על הגריל שהיצרן מוסיף, על ידי הפעלת הגריל לחום גבוה למשך 30 דקות. לאחר התקררות הגריל יש לרסס את הרשתות עם תרסיס שמן על בסיס צמחי, ולחמם את הגריל לעוד 30 דקות על חום גבוה. פעולה זו תמשוך את השמן לתוך הרשתות ותמנע מהבשר להדבק אליהן בעתיד.

ניקוי רשתות הבישול

ניקוי רשתות גריל גז נעשה מייד עם הסרת הבשר מהן. יש להשתמש במברשת גריל מיוחדת למשך 10 שניות ודי. במידה ויש לכם גריל מצופה בחרסינה יש להקפיד להשתמש במברשת פליז בלבד ולכבות את האש באופן מיידי. יש לאפשר לגריל להתקרר ולשמן בשמן צמחי בנדיבות על פני הגריל. דבר זה יעזור בשחרור המזון שנדבק לגריל על ידי דחיקתו לחלק התחתון של הגריל. שם יהפכו חלקי מזון אלה לאפר בהדלקה הבאה של הגריל.