כיוון פסנתרים

מעוניינים לדעת איך מנקים פסנתר?

רכשתם זה עתה פסנתר בשעה טובה. מאחר משדובר על פריט יקר במיוחד, ראוי ורצוי שגם תשמרו על הניקיון שלו. אחרי הכל, פסנתר יכול לצבור אבק ולכלוך ממש כמו כל פריט אחר בבית. אולם, חשוב מאד לדעת איך מנקים פסנתר, משום שבניגוד לרהיטים אחרים – לכלוך יכול לפגוע במנגנון של הפסנתר באופן משמעותי, לפגוע באיכות הצליל שלו, ובעצם להוציא אותו מכלל שימוש. אם כך, איך מנקים פסנתר?

כמה טיפים לניקיון הפסנתר

  •  שמרו על סטריליות – ראשית, מנעו מרא שמצב שבו תצטרכו להתמודד עם לכלוך מאסיבי על הפסנתר. זכרו שליד הפסנתר לא אוכלים ושותים, והמדף של הפסנתר הוא לא מקום לעציצים. סביבה נקיה, תאפשר לכם להתמודד רק עם אבק, ותו לא.
  •  נגנו בפסנתר! – זה נשמע אולי מעט מוזר, אבל נגינה בפסנתר היא כדאית לא רק כדי שתנצלו את העובדה שהוא שם, אלא גם מכיוון שפסנתר שלא מנגנים בו, הוא פסנתר שבסופו של דבר תתפתח בו חלודה.
  • איך מנקים את הקלידים? – כדי לנקות את קלידי הפסנתר, יש להשתמש אך ורק במטלית לחה ולא יותר מכך (אפשר גם מטלית יבשה). חל איסור מוחלט לנקות את הקלידים עם אקונומיקה או חומרי ניקוי אחרים – אלה פוגעים בקלידים באופן משמעותי.
  • איך לנקות את העץ – כדי לדעת איך מנקים פסנתר, יש להתייחס גם לעץ החיצוני אשר עוטף אותו. יש להשתמש אך ורק במטלית יבשה או לחה באופן יום – יומי. אם אתם רוצים שהעץ יהיה מבריק, אפשר להשתמש בחומר ניקוי ייעודי לעץ אשר מיועד להברקה, אך לא בחומר ניקוי כללי.

ואם צריך לנקות מבפנים?

חשוב מאד לדעת, כי אם אתם רוצים לדעת איך מנקים פסנתר בחלקיו הפנימיים, אין שום טעם לנסות זאת בעצמכם. בתוך הפסנתר יש מנגנון עדין מאד, שאדם לא מיומן עלול להרוס. במקום זה, פנו למכוון פסנתרים מוסמך, שיבצע את הניקוי עבורכם.