ניקוי בריכות שחיה

שיטות ודרכים לניקוי בריכות שחייה

בריכת שחייה היא דרך מצוינת לבלות זמן איכות עם הילדים, המשפחה המורחבת והחברים. יחד עם זאת, כדאי לזכור כי בריכה דורשת לא מעט תחזוקה וניקיון. משאבת הבריכה לדוגמא צריכה לעבוד 10 שעות ביממה ברציפות לפחות, כאשר במקביל יש לבצע את פעולות ההכלרה.

בנוסף, כדאי להפריד בין ניקוי בריכת שחייה פרטית לבין ניקוי בריכות תעשייתיות. בעוד את הבריכה הפרטית אפשר ורצוי לנקות באופן עצמאי, בריכות שחייה תעשייתיות מחייבות הזמנה של אנשי מקצוע.

רובוטים עבור ניקוי בריכת שחייה מכל סוג

השיטה הפופולארית ביותר לניקוי בריכות שחיה היא שימוש ברובוט. זהו מכשיר מיוחד המסתובב בצורה מסודרת בתוך הבריכה, באופן אוטומטי, אוטונומי וללא מגע יד אדם. הרובוט מבצע ניקוי יסודי של הבריכה, וברוב המקרים מספיק לצורך תחזוקה שוטפת. יש סוגים שונים של רובוטים, וכדאי להתאים ביניהם לבין סוג הבריכה. לצד רובוט המתאים עבור בריכת פיברגלס אפשר לבחור רובוט לבריכת בטון.

רובוט בסיסי מגיע עם מתאם המיועד לבריכה. הרובוט הזה מסוגל לעבוד בערך שעתיים וחצי ברציפות, כאשר עיקר העבודה היא ניקוי של הקרקעית ושל הפינות בבריכה. עוצמת השאיבה של הרובוט הבסיסי עומדת על 16 מטר לשעה, והוא אידיאלי עבור בריכות קטנות. רובוט אחר נחשב מתוחכם יותר ויודע כיצד לטפס קירות. זהו רובוט שיכול לעבוד עד שלוש שעות, לשאוב 17 מטרים לשעה, ולהתאים לבריכות של עד 12 מטר. הרובוט המשוכלל ביותר ניתן להפעלה בשלט רחוק, ויש לו מספר תכניות ניקוי.

אפשרויות ניקוי נוספות

מי שאינו רוצה להסתפק בשיטת ניקוי בריכות שחייה עם רובוט יכול להיעזר גם באפשרויות הבאות:

 

  1. פעילות שבועית – הקפדה על פעילות ניקוי שבועית מומלצת יכולה לחסוך המון הוצאות על ניקוי הבריכה. אפשר לקבוע יום בשבוע בו מתבצע הניקוי, לבדוק תקלות או להזמין אנשי מקצוע לצורך התייעצות. פעילות הניקיון השבועית כוללת ניקוי צופה ועלים מסל הסקימר, ניקוי פס השומן מקו פני המים, בדיקת רמות לחץ במסנן, בדיקת רמות כלור ו-PH, ניקוי קרקעית הבריכה מלכלוך והוספת כלור.
  2. איתור תקלות – חלק גדול מההצלחה של ניקוי בריכות שחייה תלוי באיתור מוקדם של תקלות. כאשר המנוע לא עובד, יש לבדוק האם מגיע אליו חשמל, והאם המפסק הראשי קפץ. כדאי לוודא שברזי היניקה והסניקה פתוחים, ולהגיע אל השעון על מנת לראות האם הוא עומד ברמתו הנורמלית. יש לציין כי איתור תקלות הוא חלק מתהליך ניקיון של כל סוגי הבריכות: פיברגלס, בטון ואפילו בריכות תעשייתיות.
  3. מים עכורים או ירוקים – ניקיון של בריכה דורש לעיתים קרובות התמודדות עם פינוי מים עכורים או ירוקים. ברוב המקרים, מים ירוקים הם תוצאה של רמת כלור לא מתאימה או גורם חיצוני המשפיע על רמת הכלור הקיימת. בכל הנוגע אל מים עכורים, יש לבדוק את רמת ה-PH, את רמת הלחץ במסנן ואת פעילות המשאבה.