איך מנקים כלי כסף

122405258אז איך מנקים כלי כסף בקלות בבית?

יש אומנם תכשירי ניקיון ייעודיים לכלי כסף, אך למרבה המזל ישנן כמה וכמה שיטות ניקוי כלי כסף פשוטות ביותר, מחומרים שלכל אחד מאיתנו יש בבית, והן מניבות תוצאות מפתיעות באיכותן:

ניקוי במי תפוח אדמה

רעיון שנשמע מוזר, אבל עובד בצורה נפלאה, ועל הדרך גם הכנתם לעצמכם ארוחת צהריים: מבשלים תפוחי אדמה במים עד שהם מוכנים. את תפוחי האדמה מוציאים מהסיר ומשתמשים בהם להכנת ארוחה טעימה. אל הסיר המלא במים שבהם בישלתם מכניסים את כלי הכסף לשהייה קלה, ואזי מנגבים ומייבשים טוב טוב. העמילן שהפרישו תפוחי האדמה אל המים ניחן ביכולת מדהימה להתחבר ללכלוך שעל הכסף, וכשמנגבים אותו הוא יורד ביחד איתו ומותיר משטח נקי.

הסוד שבסודה לשתייה
סודה לשתייה היא אחד מחומרי הניקיון היעילים ביותר בבית, גם לניקוי כלי כסף.

  1. מכינים קערה מספיק גדולה להכנסת כלי הכסף.
  2. מניחים בתחתיתה נייר כסף (אלומיניום).
  3. מניחים את כלי הכסף בפנים, כך שהם עומדים על נייר הכסף (לא בערימה!).
  4. מוזגים מים רותחים לכיסוי מלא, ובתוכם כשתי כפיות של סודה לשתייה.
  5. המתינו כמה שניות, יבשו ונגבו היטב מכל טיפת מים (כדי לא להותיר כתמים כתוצאה מהתייבשות טבעית).

ניתן גם לנסות לנקות כלי כסף במטלית הספוגה במעט סודה לשתייה, אולם שיטה זו מניבה תוצאות פחות מרשימות.

לצחצח במשחת שיניים
מה שמתאים לצחצוח השן יניב תוצאות טובות גם לניקוי כלי הכסף, ובלבד שהמשחה שבחרתם היא סטנדרטית (כלומר, אינה כזו המיועדת להלבנה). השאירו את המשחה על כלי הכסף מספר רגעים ואזי נקו במעט מים חמים, ולאחר מכן שפשפו אותם במטלית (רכה ולא שורטת!). כדאי לשטוף פעם נוספת במים ואזי לייבש בניגוב, כדי לוודא שלא נשארה אף טיפת משחה מאחור.

ניקוי פמוטים וחנוכיות מכסף
מבין כלי הכסף השונים, הפמוטים והחנוכיות מציבים אתגר שונה, בדמות שיירי שעווה. הניסיון להסיר אותם בכוח יכול לשרוט את כלי הכסף. אי לכך, נסו שיטה אחרת: הקפיאו את כלי הכסף למשך שעות מספר בפריזר ולאחר הוצאתם פרקו את השעווה. הקפיאה תקל על התהליך, ותהפוך את הסרת השעווה למהירה ופשוטה.

מידע כללי על כלי כסף

הכסף היא מתכת ותיקה בשימוש האדם, בזכות יופיו והברק הכסוף שלו – שהתרבות האצטקית הקדומה במרכז אמריקה דימתה שמקורם הוא בדמעותיו של הירח. אבל הברק והזוהר הללו אינם נשארים לנצח. כתמי מים מניקוי לא מוצלח, התחמצנות ושאר מפגעים גורמים למתכת להשחיר ולאבד מיופייה, ומעיבים על מראה כלי הכסף היקרים שלנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.