איך מנקים סיר שרוף

חומץ, אבקת כביסה, סודה לשתייה ותפוחי אדמה. לא, זה לא מתכון לייצור נשק גרעיני, אלא פירוט של כל השיטות שיעזרו לכם לדעת איך מנקים סיר שרוף .

כל השיטת לדעת איך מנקים סיר שרוף

שבת משפחתית. הכנתם תבשיל נהדר שאת ריחות הניחוח שלו ניתן היה להריח גם במרחק של קילומטר מהבית, ולא הפסקתם לקבל מחמאות על הטעם הנפלא שלו. אין ספק שהתמוגגתם מנחת והייתם ממשיכים להתמוגג, אם לא הייתם מגיעים אל הכיור, מתחילים לשטוף את הסיר ו… מגלים שהתחתית הפנימית שלו שרופה לגמרי. הנה מספר טיפים שיעזרו לכם להיפטר מהשחור-השחור הזה, ולהמשיך ליהנות מהמחמאות… לפחות עד מוצאי השבת.

אבקת כביסה – לא לכביסה בלבד
יכול להיות שכבר שמעתם על הטריק הזה לניקוי סירים ותהיתם אם הוא עובד – אז התשובה היא כן, אם עושים אותו נכון. יש מקרים בהם פיזור אבקת כביסה בתחתית הסיר ושפשוף בספוג יעשו את העבודה, אבל אם לא –אל תתייאשו. מלאו את הסיר במים, הוסיפו קצת נוזל כלים ושתי כפיות של אבקת כביסה. הרתיחו וערבבו מדי פעם בכף עץ. רוב הסיכויים שלאחר מספר דקות תחתית הסיר תיראה ממש כמו חדשה.
חומץ וסודה לשתייה – שילוב מנצח
מלאו את הסיר במעט מים והוסיפו להם כוס של חומץ. הרתיחו על הגז. לאחר הרתיחה הורידו מהאש והוסיפו לתערובת שתי כפות של סודה לשתייה. שפכו הכול לכיור ונגבו את תחתית הסיר. סביר להניח שהיא תהיה נקייה לגמרי. אם לא – הוסיפו קצת מים עם סודה לשתייה, שפשפו בספוג והכתמים ייעלמו. אגב, יש המחליפים את הסודה לשתייה באבקת אפייה. שווה לנסות!

איך מנקים סיר שרוף מברזל? עם סודה לשתייה, כמובן!

קודם כל, חשוב מאוד לזכור, שאם הסיר עדיין חם יש לתת לו להתקרר לגמרי. שטיפה במים קרים רק תגרום לכתמים השחורים "להידבק" אליו עוד יותר. כשהסיר קר, פזרו בתוכו סודה לשתייה וקרצפו באמצעות ספוג (לא צמר פלדה). סביר מאוד להניח שתוך זמן קצר תוכלו לראות את האור שבקצה המנהרה.

ניקוי סיר שרוף באמצעות תפוחי אדמה
מה? תפוח אדמה!
סיר מברזל יצוק ניתן לנקות לא רק באמצעות סודה לשתייה, אלא גם באמצעות תפוח אדמה. שטפו את הסיר, הציבו אותו בכיור ופזרו עליו מלח גס. קחו תפוח אדמה, קטמו את קצהו ושפשפו את הסיר בעזרת הקצה הקטום. אל תדאגו – זה שהסיר נראה עכשיו לא נקי זה רק בגלל המלח. שטפו את המלח הישן, פזרו שוב מלח ושפשפו שוב עם תפוח האדמה. שטפו והביאו לייבוש מלא בעזרת חימום על הכיריים. כשאתם בטוחים שהסיר יבש מרחו עליו שמן קנולה עם נייר סופג. חממו שוב את הסיר על אש קטנה כחצי שעה, הורידו מהאש וקררו אותו, לאחר שתנגבו את שאריות השמן תראו שהוא נקי לגמרי.
טיפים אלה אמורים לסייע לכם לנקות סיר שרוף, ורוב הסיכויים שלפחות אחד מהם יעבוד. אם לא, אולי תצטרכו לקנות סיר חדש, אבל היי, אין ספק שזה שווה את כל המחמאות שתקבלו גם בפעם הבאה…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.