ניקיון הממ"ד

איך מנקים ממ"ד בצורה יעילה?

האם אתם יודעים מהו החדר החשוב ביותר בבית שלכם? אם עניתם ממ"ד, התשובה נכונה. נכון שאולי ביומיום, הממ"ד הוא חדר משני למדי. אולם בשעת חירום – זה יהפוך להיות בעצם כל הבית שלכם. לכן, חשוב מאד לדעת גם איך מנקים ממ"ד באופן קבוע, בכדי שבמידה ותצטרכו לשהות בו זמן רב – השהיה שלכם תהיה נעימה. יש לזכור שבאופן מסורתי, הממ"ד הוא החדר שפחות משתמשים בו, ולכן יש בו נטייה לצבור אבק הרבה יותר מאשר חדרים אחרים בבית. ברור שאבק ולכלוך יכולים להציק מאד למשפחה שצריכה לשבת בממ"ד במשך כמה שעות ברצף – ולכן קריטי לדעת איך מנקים ממ"ד בצורה הטובה ביותר שיש.

כמה כללים שיעזרו לכם בניקיון

  • טיפול קבוע – ראשית, חשוב מאד לנקות באופן קבוע את הממ"ד, ממש כמו שמנקים חדרים אחרים. עם זאת, בעוד שהניקיון בחדרים אחרים בבית הוא לרוב שבועי או אף בתדירות גבוהה יותר, הרי שאת הממ"ד אנו נוטים לנקות לעתים פחות תכופות, בשל העובדה שאנו משתמשים בו פחות. דווקא בגלל זה חשוב מאד לנקות אותו היטב ובאופן קבוע, ולא בתדירות נמוכה מידי, וזאת בכדי למנוע מצב של גושי אבק ולכלוך גדולים במיוחד. כמו כן, ניקיון ממ"ד בתדירות נמוכה יכול להוביל לכך שלא תשימו לב לבעיות רציניות יותר שיתפתחו בו – כמו משל רטיבות ועובש. לכן, מומלץ לנקות את הממ"ד בתדירות שנעה בין פעם בשבוע לשבועיים.
  • טיפול באבק – בכדי להבין איך מנקים ממ"ד, יש להתמיד כמובן בטיפול באבק שהצטבר בתוכו. האבק בממ"ד יכול להיות על הרצפה ועל הפריטים השונים. פעמים רבות הממ"ד משמשים כמעין מחסן, ולכן גם יש בו מדפים, וחשוב מאד לנקות אותם באופן קבוע עם מטלית לחה, ולאחר מכן עם מטלית יבשה. רצוי פעם בחודשיים לנקות גם מאחורי המדפים והריהוט הכבד, ולהשתמש לצורך כך בשואבי אבק מתאימים.
  • ניקיון הקירות – לא פעם, כאשר מנקים את הממ"ד, יש צורך לטפל גם בקירות שלו. קירות הממ"ד נוטים להיזנח מעת לעת, בעיקר בשל העובדה שאנו פחות משתמשים בממ"ד. כדאי ורצוי לטפל גם בקירות לעתים קרובות. אם מופיעים כתמים – כדאי לצבוע אותם. אם מזהים בעיות של רטיבות או קילוף הקירות – כדאי להקדיש יום אחד לצביעה מחדש של הממ"ד.
  • שטיפה – רצוי מאד לשטוף את רצפת הממ"ד באופן קבוע, לצד הטיפול באבק. אפשר להשתמש בחומרי ניקיון רגילים. שימו לב שאם לא שופטים את רצפת הממ"ד, היא יכולה להיות כר גידול פורה מאד ללכלוך, ואף לגורמים מזהמים – ואתם לא רוצים שהדברים הללו יסתובבו במרחב המוגן בדירתכם.

ומה עוד כדאי לזכור?

לסיכום, אם שאלתם את עצמכם איך מנקים ממ"ד, הרי שכעת אתם מבינים באילו צעדים עליכם לנקוט, וגם באיזו תדירות עליכם לנקות אותו. כמובן שאפשר ליצור קשר עם חברת ניקיון מקצועית, אשר תנקה עבורכם את הממ"ד ברמה גבוהה במיוחד.