איך מנקים עוף

עוף הוא אחד ממיני הבשר הנפוצים והטעימים ביותר, וניתן להכין ממנו אין ספור מתכונים וסוגים שונים של מאכלים. עוף (תרנגולת) הוא אולי הבשר הפופולארי ביותר בעולם והוא מצוי בכל תרבות וחברה. עוף ניתן לבשל בתנור, בסיר, לצלות בשמן או על גחלים, ניתן להשאירו שלם, ולבשל אותו כך עם תבלינים ורטבים שונים, ניתן לחתוך אותו בכמה אופנים ולבשל את חלקיו השונים בצורות שונות, ניתן להשתמש בכל חלקי העוף לרבות החזה להכנת פילה עוף או שניצל, ויש אין ספור מתכונים למרקי עוף שונים ממרק צח ועד למרקים עם שלל ירקות וכדומה. אחד הדברים החשובים שיש לעשות לפני שמכינים עוף לקראת הבישול הוא לנקות אותו.

לרוב אנו רוכשים את העוף בסופר או אצל הקצב, ואנו מקבלים אותו נקי מהאברים הפנימיים. אך בכל מקרה יש לעשות מספר פעולות על מנת לנקות את העוף לחלוטין לפני הכנתו.

איך מנקים עוף ומכינים אותו לבישול ?

מומלץ לרכוש עוף אצל קצב שינקה אותו עבורכם מהנוצות, אך אם הדבר לא מסתייע, או שהקצב לא ניקה אותן כראוי יש לפעול באופן הבא:

  1. יש להדליק להבה גדולה בכיריים
  2. יש לאחוז בחלקי העוף שעליהם יש נוצות עם מלקחיים גדולים
  3. יש להניח את חלק העוף מעל ללהבה ולסובב אותו, כך שכל הנוצות ישרפו
  4. לאחר מכן יש לשטוף את חלקי העוף במים זורמים

איך מנקים עוף אחרי הסרת הנוצות

לאחר שמסירים בדרך זו את הנוצות יש לנקות את כל חלקי העוף על ידי שטיפת כל אחד מהם היטב במים זורמים וקרים. יש לוודא שלא נשארו שאריות של אברים פנימיים ושאריות של דם מהעוף.
במידה ואתם מבשלים עוף שלם עם מילוי יש לבצע את הפעולה הזו, ולאחריה להכניס את היד לחלל הבטן של העוף, על מנת לוודא כי הוא נקי ומוכן למילוי. רק לאחר מכן ניתן להכניס לתוכו את המילוי הרצוי.

איך מנקים עוף משומן עודף

כאשר רוכשים כרעיים עוף הם לרוב מגיעים עם עודפי שומן בקצוות. על מנת להיפטר מעודפי השומן יש להניח את החלק על קרש עבודה, ולמשוך את השומן מתחת לחתיכה. לאחר מכן יש להשתמש בסכין חדה, ולחתוך את חתיכת השומן בסמוך לבשר ולזרוק לפח.

במידה ואתם מכינים מרק עוף לא מומלץ לנקות את השומן, שכן זה מעניק למרק את הטעם המיוחד שלו.