פאות

איך מנקים פאה בצורה הטובה ביותר?

פאה כמו כל פריט לבוש אחר חייבת לעבור תחזוקה שוטפת על מנת שתמשיך לתת מענה לבעליה. על מנת לשמור על תחזוקה שוטפת של פאה יש לנקות אותה, לא משנה אם מדובר בסוג פאה העשויה משיער אמתי, או מדובר בסוג פאה העשויה משיער סינטטי. אולם דרך הניקוי בין שני סוגי פאות אלו הינה שונה. ניקיון של פאה סינטטית חייב להיעשות על ידי שמפו ומרכך ייעודיים (שמפו ומרכך רגילים עלולים לפגוע בה), ואילו ניקיון של פאה העשויה משיער רגיל ללא חומרים, (פאות המכונות -פאות בייבוש טבעי) יעשה בעזרת שמפו ומרכך רגילים. דרך הניקוי היא כזו שרוחצים (או משרים) את הפאה בקערה שיש בה כמות מזערית של השמפו ואת התכשיר המיועד לה, ומספיגים בעדינות את הפאות לאחר הרחיצה, כלומר ללא סחיטה, מכניסים למגבת מגלגלים וסוחטים בעדינות, לאחר מכן, יש לתלות אות הפאה על הראש המיועד לה או על ידית רחבה של דלת כגון דלת ממד, על מנת לשמור על צורתה.

 

מדוע חשוב שהפאה תהיה נקייה?

ניקיון הפאה הינו בעל חשיבות מכרעת בשל שלוש סיבות עיקריות. ראשית, על מנת לשמור על היגיינת הגוף. פאותמדובר בפריט הנמצא על הקרקפת באופן יומיומי, ולכן חשוב להקפיד על ניקיונה כפי שחשוב להקפיד על ניקיונם של פרטי לבוש אחרים כגון: תחתונים חולצות גרביים וכדומה. חוסר הקפדה על היגיינה עלול לפגוע בבריאות העור. כמו כן, מכיוון שתפקיד הפאה הינו לשפר את המראה של האדם החובש אותה (שיער יפה, מסודר ומבריק), הרי שפאה מלוכלכת ובלויה לא תשפר מראה ועל כן לא תבצע את תפקידה כראוי. בנוסף, פאה המתוחזקת בצורה נאותה תוך הקפדה על ניקוי ושימוש נכון, תשמר זמן רב יותר וכך לא יצטרך אותו אדם החובש אותה לרכוש פאה כל זמן קצר.

מה התדירות המומלצת לניקיונה?

התדירות המומלצת לניקוי פאה היא לאחר כל 15 חבישות (אחת לשבועיים). תדירות נמוכה יותר עלולה לפגוע בהיגיינת הראש ותחזוקת הפאה, ואילו תדירות גבוהה יותר עשויה לפגום בצורת הפאה. מלבד ניקויים עצמאיים אלו, כדי לשמור על תחזוקת פאה נכונה, אחת לתקופה, יש לשלוח את הפאה לניקוי וטיפוח מקצועי במקום בו נקנתה (או על פי הוראת המקום).

פאה קונים בפאות רמי!