איך מנקים פילטר של מזגן

המזגן שלכם יכול לפעול בצורה מאומצת במיוחד לאורך כל חודשי הקיץ אך יכול להיות שהוא פועל בצורה הרבה פחות יעילה ואתם אפילו לא שמים לב לכך. ניקוי פילטר למזגן היא משימה שאתם חייבים לבצע ובמאמר נרחיב על הנושא, ונסביר לכם למה, כיצד וכל כמה זמן.

פעולה פשוטה למיזוג אוויר בריא

ניקוי של פילטר למזגן היא פעולה כל כך פשוטה אך היא חשובה במיוחד. אי אפשר להתעלם מהעובדה שמדובר בפילטר, ואפשר להבין מה בדיוק התפקיד שלו. הוא אמור לקלוט את כל האבק ולמעשה את כל הלכלוך שנמצא באוויר, גם כזה שלא נראה לעין, וזו הסיבה שהוא בכלל קיים. כמו כל פילטר גם את הפילטר של המזגן שלכם יש לנקות ויש לעשות זאת כל חצי שנה לכל הפחות. ברגע שתנקו אותו תבינו כמה לכלוך הוא צבר, אותו הלכלוך יכול היה להיכנס גם לריאות שלכם באותה מידה.

כיצד לנקות את הפילטר?

  • את פילטר המזגן יש לנקות כאשר הוא מחות למזגן ולשם כך יש להוציא אותו. ההוצאה שלו בדרך כלל תהיה פשוטה מאוד ולא תכלול הברגה שלהי, ואפשר פשוט לשלוף אותו מהמסילה. בכל מקרה מדובר בפעולה פשוטה מלבד העובדה שלעתים המזגן יהיה גבוה בתקרה ויש צורך לטפס אליו בזהירות.
  • אחרי שהפילטר יצא תימנעו מלהכניס אותו למים וגם א לשטוף אותו במים זורים כי אתם עלולים לקרוע את הרשתות שלו. יכול להיות שהפילטר עדין מאוד ויכול להיות שהוא יותר גס ובכל מקרה מומלץ לנקות אותו רק עם מטלית לחה שתעבור לכל אורכו. תמיד רצוי להעביר את המטלית בעדינות כדי להימנע מקריעה שלו.
  • אחרי שניקיתם את הפילטר בעדינות יש לחכות שהוא יתייבש. ברגע שהוא יהיה רטוב או יספוג יותר אבק ולמעשה יתלכלך שוב תוך כמה ימים. חכו שהוא יתייבש, אפשר להשתמש בשמש או במאוורר כדי לזרז את התהליך, ולאחר מכן החזירו אותו.

למה לנקות את הפילטר?

ניקיון הפילטר חשוב גם מבחינה בריאותית, הרי בסופו של דבר מהמזגן יוצא האוויר שאנו נושמים. אך מלבד זאת מדובר על פעולה שתהפוך את המזגן ליעיל יותר כיוון שהאוויר יוצר בנפח גדול יותר כשהפילטר נקי.