איך מנקים ריפוד אוטובוס באופן יעיל?

אם אתם נדרשים לתחזק את הריפוד ברכבי האוטובוס אשר בבעלותכם או תחת אחריותכם, חשוב כמובן שתדעו מהם הצעדים שבהם יש לנקוט. יש להבין כי הידע אודות ניקוי האוטובוס חשוב וקריטי, משום שיש לא מעט אנשים אשר יבקשו לבחור באוטובוס שלכם – דווקא בשל הניקיון שלו, ואם הוא יהיה מלוכלך – אנשים אף עלולים לדרוש פיצוי. על כן, חשוב מאד לדעת איך מנקים ריפוד אוטובוס. הדבר לא מורכב מידי, ויש כמה כללים שכדאי לעקוב אחריהם.

 

כך תנקו בצורה מהירה ונוחה

       שאיבת אבק – חברת הסעות טובה שמחזיקה צי של אוטובוסים צריכה לדעת לפני הכל,  איך מנקים ריפוד אוטובוס, צריך להתחיל בשאיבת האבק. אפשר להשתמש בשואב אבק עם פיה מיוחדת, אשר יכולה להגיע גם לחלקים הבעייתיים במושבים או מתחתם. כך אפשר לנקות שרידי חטיפים, לכלוך ואבק, וכיו"ב.

       הסרת כתמים – לעתים, יש צורך לנקות באוטובוס כתמים שונים עקב אוכל ושתיה שנשפכו, ולעתים אפילו מדובר על כתמי מסטיק שהתקשו ולצערנו נוסעים חצופים השאירו במקום. יש להשתמש ברוב המקרים במסיר כתמים סטנדרטי לפי החומר שממנו המושב עשוי, ולהשתמש במברשת בכדי לספוג את הכתמים.

       קרצוף וייבוש – אם אתם שואלים את עצמכם איך מנקים ריפוד אוטובוס, הרי שעכשיו מגיע החלק המאתגר יחסית. יש לקרצף את המושבים, ולאחר מכן לעבור עליהם עם מטלית יבשה. מומלץ בחום להשתמש בנוסף גם במכשירי קיטור, שייבשו את האזור במהירות ויסייעו לניקיון איכותי.

 

כל כמה זמן יש לנקות?

 

הניקיון של האוטובוס, תלוי כמובן בתכיפות השימוש שלו. אם מדובר על אוטובוס שנמצא בשימוש יומיומי – יש לבצע ניקיון כללי ללכלוך בסוף כל יום, ואחת לשבוע לנקות את הריפוד באופן פרטני יותר. לעומת זאת, יש מקרים שבהם יש לנקות את הריפוד של האוטובוס באופן תכוף פחות. הכל תלוי בסופו של יום – ברמת השימוש.

הטיפים באדיבות חברת הסעות בירושלים – ציר הסעות